Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 4232 ggr
jolle1992
0

min råtta kissar på mig??

hej, jag har en ny råtta (hona) på 6 veckor fick den i förrgår och idag utan att jag märkte det så kissade den på mig, är det bra eller dåligt??

Allamej
0

Kissar eller markerar?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

jessi_twini
0

mina råtter kissar på mig oxå :P

jolle1992
1

kissar/markerar…vet inte riktigt, antagligen markerar för det var inte mycket men det var första gången hon gör det på någon:/

zimzon
1

Kissar de stora pölar eller bara några droppar?

Om det är stora pölar så är de inte rumsrena, eller så hann råttan bara inte in i buren och kissa där. Är dte bara några små droppar så revirmarkerar de. Det gör de för att visa att du tillhör dem och det kan man inte lära dem att inte göra. De flesta råttor gör så, både honor och hanar. Jag har märkt att de brukar sluta markera när de blir lite gamla. Men när de är unga så får man tyvärr stå ut med det.

jolle1992
0

okey:) tack så mkt för hjälpen:D

Lollo86
0

mina tjejer kissar rätt ofta då dom "går över" nånting,

jolle1992
0

ok

Mastoll
0

#6 - Samma här! Jag vet att jag kommer få en liten blöt prick på min arm om mina råttor går över den. Så har det alltid varit.

jessi_twini
0

Ja! det gör mina med!! kissar när dom handen eller något sånt =)

Gabb
0

Gör liv i den här tråden, då jag har lite frågor.

Fick hem mina tjejer igår (mina första råttor) och dom ca 10 veckor gamla.

Min ena tjej kissar på mig varje gång jag tar upp henne, inte lite, utan stora pölar så att min tröja blir alldeles våt. Tycker detta är väldigt tråkigt då jag måste byta tröja varje gång jag har henne uppe.

Kan det vara för att hon blir nervös eller är hon inte rumsren? Hur ska jag gå till väga för att få henne att sluta?

Birke
0

Mina råttor kisar alltid! om springer och kissar, överallt, när som helst! Det är n'stan så att jag inte vill ta ut dom längre! En soffa borde vi nog skaffa ny snart!

Tendertova
0

Kan vara nervositet, särskilt om de bajsar samtidigt också. Men i så fall går det över när de vant sig ordentligt vid dig. Det gjorde våra i början med.

Gabb
0

#12 Jo jag har märkt att hon bajsar också, men jag tycker redan att det börjar minska. Bra att det antagligen går över i alla fall Skrattande

CamillaS
0

11# du kan ju inte låta bli att ta ut dom bara för att dom kissar?

du får vel försöka lära dom att bli rumsrena, hur gamla e dom e det hanar eller honor du har?

du får ha dom ute korta stunder och när du sätter in dom i buren så sätt dom på toan och sen ta ut dom igen och upprepa proceduren annars får du nog bara vänja dig om nu inte det funkar sätt t.ex en filt över soffan som du inte är så rädd om när dom e ute och springer.

TopasPearl
0

Mina honor kissar nästan aldrig ute, har hänt nån gång. Men mina hanar kissar så fort jag tar in dem i badrummet (om jag ska hämta nån handduk eller liknande) för de blir nervösa för de tror jag ska bada demLedsenGlad

veg-kid
0

HAhahaha :) vad söta ni alla är som pratar om bajseri och kisseri :D

JAg ska snart skaffa 2 hanar men hittar ingen uppfödare än. hm. mågon som kan hjälpa med tips förutom rattsallskapet.se

har råttnojja XXL