Vad kan jag göra så länge???
Min råtta Elvis är riktigt risig, han har förmodligen åkt på lunginflammation och dricker väldigt lite.. Har en veterinär tid halv 12 imorgon vilket inte känns bra vill helst åka in med han idag så han kan få riktigt bra hjälp av veterinär och få antibiotika… Vad kan jag göra så länge?? Hittade en symtom om lunginflammation som stämmer riktigt bra in på honom. Har gett han baby mat för att han ej vill äta ordentligt, tack och lov så äter han de. Han är snart 2 år och fyller i september.
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Håll honom varm & se till att han inte utsätts för drag.
Blanda ut barnmaten med extra vatten & håll honom under uppsikt.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Viktigaste är att se till så han inte blir för kall. Dåliga råttor kan tappa värmen då de inte orkar regera temperaturen själv.
Viktigaste är att han får i sig vatten. äter han barnmat kan du som ovan rekommenderade att blanda ut med lite mer vatten. du kan även göra vätskeersättning eller om du har tablettform kan du ge lite av det. Kan blanda ut i vatten och barnmat.
Då de kan tappa energin att läka, hålla temperatur osv. Så kan det vid dessa tider va smart att ge lite sockerbomb. typ destroxol, honung. Det kan även ge lite lust att dricka vatten om det är med lite honung.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ja även det. häng över buren med ett skynke på iaf 2-4 av sidorna så skyddar du mot drag, stress utifrån mm. lägg in mer tyg/fleace/tidningspapper eller något han kan gosa ned sig i och hålla värmen. men inte hela buren. bra om han har nån del han kan lägga sig på för att hålla upp huvudet.
Vissa vill gärna lägga sig mot gallret med huvudet uppåt osv för att få stöd och öppna luftvägarna mer.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack snälla för svaren!! Tack tack tack ❤️ Har gätt han honungsvatten utblandat med vatten, Mamma la honom i en liten låda och bäddade in honom inen filt.
Lycka till. Du gör det super. Låt oss veta hur det går
#5 alsolut, just nu ligger han och myser med sin nalle jag köpte här om dagen han har precis fått havregrynsgröt (ljummen) med mycket vatten i och utblandat med honung. Lägger ut en bild på han Som jag tog igår så får ni se han och hans lilla nalle
Det går nog bra för den lille, lycka till!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Fick en bild på han nu så här ser han ut. #7 Ja de hoppas jag verkligen
Så söt. Lycka till idag
Tyvärr så fick min älskade älskade älskade lille korv somna in… Han hade en tumör i lungorna sa veterinären och inget går att göra på en så gammal kille. Men vi har gjort vad vi kan och han har de Förmodligen bättre nu en att slippa lida ❤️
Tråkigt att höra. Du gjorde allt du kunde för att han skulle ha det så bra som möjligt. Styrkekramar till dig
Nej vad tråkigt 😕 Vila i frid söta lilla Elvis 🌺
Tack ❤️ Veterinären var så sjukt snäll, hon sa hela tiden (lilla hjärtat) till honom. På slutet så orkade han inte gå, benen hade blivit helt stela.., åh min lilla kille vad vi alla saknar dig❤️ Jag, stig och Rufus vakar över dig❤️
Styrkekramar 🌺
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
<3
Ååh nej.. :( ❤️
Usch vad hämskt:(♥ kramis
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
#6 Vilken underbar bild på din ängel.