Bur skänkes, Uppsala
Hej,
jag har en skrotig bur som jag skänker mot upphämtning här hemma i Uppsala. Buren fick jag med en råttjej som flyttade hem till mig genom en omplacering för cirka ett år sedan.
Bottnen är lite gnagd i ena hörnet, men inget som stör funktionen. Gallret har rost på sina ställen.
Det är verkligen ingen snygg bur, och den saknar bra luckor. Två luckor på toppen, och två luckor på vardera kortsida som man skjuter uppåt. Skulle själv aldrig använda den som permanent boende, men den är fullt laglig för två råttor.
Jag har bara använt den en vecka sammanlagt vid en introducering, men skulle misstänka att buren har många år på nacken hos förra ägaren.
Som extrabur/akutbur duger den dock gott om någon har behov av det!
(Bilden nedan togs nyss, men är missvisande. Blixten gör att gallret ser ut att vara finare än det egentligen är. Den luktar inget, men gallret är "flammigt" som alla olackade gallerburar blir med tiden.)
Gick inte att ladda upp bild … Så här är en länk istället : http://s8.postimg.org/kaj2cm145/Bur1.jpg
Vad är det för mått på den?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Laglig/lämplig för två råttor var det jag minns från när jag kollade burräknaren för länge sen. Men hittar tyvärr inte mitt måttband, uppdaterar med mått så snart jag tagit reda på det
Borde jag ha tänkt på när jag la upp annonsen 🤪
Den ser ut att vara drygt 50 cm hög i alla fall, om man jämför med stolen bredvid.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#3 Det är en målad gammal labbpall, så den är betydligt högre än en vanlig stol 🙂
Kommer låta annonsen ligga kvar ett tag innan buren slängs. Kanske dyker upp någon som akut måste sära på sina råttor av någon anledning och inte har någon annan tillfällig bur för tillfället, eller något sådant.
Som sagt, ingen snygg bur 😮
Måtten är:
Höjd: 68cm
Längd: 64cm
Bredd: 40cm