Passande namn...
Hej på er råttälskare, jo jag har två pojkar som är lite på ett år och de har relativt nyligen bytt till en (mycket) större bur. Nämligen en Savic royal suite double 95 .
Jag har tänkt en hel del nu och har funderat skaffa två råttor till för att ge mer sällskap till de troll jag redan har samt för jag tycker det skulle vara roligt att ha fler än dom två jag redan har att pyssla om o gosa med (är det inte därför man skaffar husdjur, typ?)
Mina två killar heter altså Johnny och Elton , Från Johnny Cash och Elton John, nu vill jag ju förståss ha namnförslag i samma stil.. Så gamla kända artister, musiker eller skådespelare borde väl fungera tillsammans…
Själv tänkte jag på elvis , men en bekants sköldpadda heter det så jag blir lite tokigt påmind jämt om det namnet så tycker endå inte det är speciellt bra….
Ge mej förslag ! :) ni är alla så påhittiga här på iFokus! :)
Frank (sinatra) och bob (dyllan, annars var dyllan lite fränt)
John
Morrison(Van Morrison tror han stavas så i all fal)
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
#1 Oh vilka bra namn :) Skall tänka på dem om det blir relevant
#2 John heter 2 av mina kusiner :) så det blir det knappast, Men vem heter John som är/var känd ?
#3 vad gullit , bra förslag!
Ringo Starr, Jerry Lee Lewis, Buddy Holly, Sinatra eller Joe Cocker?
Kommer inte på fler :P
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
#2 tänkte på det du skrev i ditt inlägg " Elton John " och tänkte direkt John:)
Nån fler som har förslag? :)
Michel jacksson
Beror ju lite på vad du tycker om för musik och vad du tycker passar till Johnny och Elton, men här kommer lite förslag:
Kurt, Jimi/Hendrix, Joplin, Freddie, Slash, Axl, Bruce, Ozzy, Armstrong, Bono, Bowie.. Eller varför inte en liten Mozart?
/Surpan
Bra förslag! kommer någon på nå fler? :)
Bob Marley är det första som poppar upp i mitt huvud. :p
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Cornelis :)
Gillade förslaget Cornelis, så jag fortsätter lite och ger förslaget: Björn och Benny.
/Surpan