Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 894 ggr
Fackla
1

Hur avsluta flock/låna råtta?

Hej!
Jo, Jag och min syster har två äldre råttor nu varav en av dem kanske snart kommer dö pga cancer. Problemet är hur vi ska göra med den andra råttan sen. Jag ska snart börja gymnasiet och min lillasyster kommer inte kunna ta hand om nya bäbisar, så att skaffa en ny generation råttor nu känns inte så bra, ska helt enkelt göra ett uppehåll med råttor efter dem här två. 

Hur gör ni när ni ska avsluta en flock? Jag har funderat över att låna en råtta av någon uppfödare så att den andra råttan inte blir ensam den sista tiden. Men hur är det att låna råtta? Hur brukar man göra med kostnader för eventuella veterinärbesök och brukar det gå att låna under en obestämd tid? Förstår att det är individuellt beroende på från vem jag lånar men vill höra om vad som kanske är vanligast och om vad ni har för erfarenheter av att låna råtta🙂

Bananbullar
0

När jag skulle avsluta min flock för flera år sedan och ha ett uppehåll så lämnade jag tillbaka den sista råttan till dens uppfödare när hon blev ensam. Annars brukar det gå att låna en råtta också, eller introducera en ny kompis i ungefär samma ålder. Hur det går till när man lånar är väldigt individuellt och man får nog komma överens om allting innan tillsammans.

Fackla
0

Aha okej, kanske lånar råtta i sådana fall. Vill helst inte lämna bort henne… men tack för hjälpen i alla fall! Men någon som har tips på uppfödare som lånar ut råttor, nära Stockholm tex? ☺

zickan
0

Jag är osäker på hur det ser ut hos nicciz/badseed. Men hon bör ha ett par honor runt +1 att troligen kunna låna ut. Jag har en hona här som är hennes ifrån gemensam kull. Skulle ta hanne till nya hemmet men de slutade höra av sig så hon fastnade här i västerås. En black variegated downunder. 
Nicciz är enklast att maila via hemsidan.,

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fackla
0

Okej tack så mycket! Ska ta och mejla henne snart då. Antar att hon har en egen hemsida eller missförstod jag nu? :)

zickan
0

http://badseeds-rattery.weebly.com/  svarar hon inte så ska jag putta lite på henne ;-)

Fackla
0

Är hon samma som Nicciz? För jag hittade en hemsida med nicciz råttuppfödning men bilderna ser ut som de på badseeds. Hehe var lite snabb där och skickade mejl till Nicciz men kanske inte gör något om det är samma person? :)

zickan
0

Det är samma person. Bara ny hemsida.

Fackla
0

Okej bra! Hoppas hon ser mejlet dÃ¥ och tack igen för all hjälp, det hjälpte en hel delí ½ :)

Fackla
0

Oj vad hände med mina bokstäver….