Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 710 ggr
[ruwster]
1

(O) AKUT! Mina älskade flockar :(

Nu är det så att trots att jag haft råttor sedan födseln i familjen så har jag förmodligen råkat ut får en allergi mot mina älsklingar.. Detta blev enligt min allergi läkare en reaktion på ett getingstick som jag fick för någon vecka sedan, tydligen så gjorde det att jag nu reagerar på råttornas allergener :( Jag har problem med andningen så det är väldigt, om inte mycket akut.. Tyvärr.. 
Jag har själv inte riktigt hunnit smälta detta än då råttorna alltid har varit min livsglädje och jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i detta läge.. Så snälla ni skriv inga dumma kommentarer, jag mår redan så dåligt man kan av ett sådan här beslut.. 

Finns i stockholm, Västerhaninge
De råttor som omplaceras är:

1. Tjoffsan

Födelsedatum: april 2012

Färg, teckning, hårlag: Hona. Rostig tös med mjölknos, släthårig.

Kullstorlek: -

Fadern: -

Modern: -

Pris och reg: Tjoffsan är inte registrerad. 50kr, rätt hem är viktigast!

Om råttan: Tjoffsan Var ganska feg i början, men nu är hon som en vanlig råtta, hon kan dock pipa till om man skrämmer henne när man ska lyfta upp henne

2. Melina

Födelsedatum: Maj 2012

Färg, teckning, hårlag: Hona. Husky Roan, har blivit blekt med åldern. Slät.

Kullstorlek: 4 (kullsyster med Vodka)

Pris och reg: Melina är inte registrerad. 50kr, rätt hem är viktigast!

Om råttan: Melina är en råtta som finns överallt! Henne måste man ha koll på ibland, man vet aldrig vad hon har för sig när hon är på äventyr :)

3. Vodka

Födelsedatum: Maj 2012

Färg, teckning, hårlag: Hona. Husky roan, mörkt färgad, ej blekt. Slät

Kullstorlek: 4 (kullsyster med Melina)

Pris och reg: Vodka är inte registrerad. 50kr, rätt hem är viktigast!

Om råttan: En råtta som bara finns, hon gör inga stora väsen av sig men älskar att trotsa mig och göra saker som hon inte får ibland :)

4. Spyro

Födelsedatum: Mars 2013

Färg, teckning, hårlag: Hane. Husky roan. Slät. Dumbo

Pris och reg:  Spyro är inte registrerad. 50kr, rätt hem är viktigast!

Om råttan:  Spyro kom till oss som en rädd liten pojke, precis som Tjoffsan. Men det tog inte lång tid tills han accepterade oss människor, nu älskar han att sitta och mysa på husses axel när husse kollar på TV.

5. Dante

Födelsedatum: Februari 2012

Färg, teckning, hårlag: Hane. PEW (?) Dumbo, slät

Pris och reg:  Dante är inte registrerad. 50kr, rätt hem är viktigast!

Om råttan: Dante är flockledaren i hanflocken, han är en stor kille med stor personlighet!

6. Kavu

Födelsedatum: Juni 2013

Färg, teckning, hårlag: Hane. Hooded, slät.

Kullstorlek: 14

Fadern:  Kooras

Modern: Smirnoff

Pris och reg:  Kavu är inte registrerad. 50kr, rätt hem är viktigast!

Om råttan: Kavu har ibland tillits problem när det gäller oss människor, han vågar inte riktigt låta dig komma in med handen och bara ta tag i honom utan du måste vänta på att han har tagit steget att komma mot dig! När han väl är ute ur buren så är han helt orädd :)

Kommentera gärna här om ni skickar meddelande! :)

http://i37.tinypic.com/14kji2u.png

[ruwster]
0

Notis: det finns en till råtthona, info om henne tas privat via PM istället för de som är intresserade :)

AnonymBert
0

Har du några bilder på dom?

stinus
0

Vart finns råttorna? Kan vara bra att skriva :)

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

[ruwster]
0

Tjoffsan

[ruwster]
0

Melina

[ruwster]
0

Vodka

[ruwster]
0

Kavu

Oj vilken dålig bild.. Får försöka ta en bättre imorgon!

[ruwster]
0

Spyro

[ruwster]
0

Dante

[ruwster]
0

#3, tack för påminnelsen! :) Har skrivit ut det i annonsen nu, finns i Stockholm Västerhaninge :)