Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 358 ggr
[ruwster]
1

Fråga ang. annonsregler!

Hej! Skulle lägga upp en annons på mina råttor och läste era regler. 
Det är så att jag har en gammal dam som är en dubbelrex i flocken, betyder det att jag inte får annonsera henne trots att hon är gammal (lite över 2år) och inte kan avlas på? Jag vill ju helst att hon ska komma med åtminstone någon i flocken och inte behöva byta till en ny för att ni har den regeln :(
Jag kan också tillägga att jag inte uppmuntrar någon som helst avel eller liknande på såna råttor så jag förstår er regel, bara det att det skapar lite problem från min sida :(
Mvh

Zakaraa
2

Ja tyvärr så har Sajtvärd valt att räkna in dubbelrex i nakenvarianterna som är förbjudna att annonsera ut.

Jag skulle istället råda att du lägger ut en annons på de övriga råttorna och helt enkelt bara sätta en notis att det ingår en till råtta i flocken och att info om henne tas privat via PM istället för de som är intresserade av flocken :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[ruwster]
0

Men det känns ju inte rätt att göra så haha 😇🙂

Zakaraa
1

#2 Varför inte? :) Du bryter ju inte på några regler genom att göra så :)
Det är ju inge Fel på dubbelrex (det är ju precis som en rex bara det att den har dubbla rex gener så jag tycker inte du ska känna att du gjort något fel när du vill omplacera din flock :) Du behöver ju som sagt inte skriva något om den råttan utan bara nämna att det finns en till.

[ruwster]
0

Nej jag vet att det inte är något fel på dubbelrexar det var därför jag blev så chockad att man inte ens får sälja dom :s Hade varit en sak om det hade varit förbjudet att utannonsera om avel på dom :/

Zakaraa
1

Jo jag håller med dig om det men det är vad vår Sajtvärd bestämt så man får lyda det.
Men varför tycker du det skulle kännas fel att annonsera så som jag föreslog? :)

[ruwster]
0

Känns som att man bryter mot reglerna då :p

Lamina
1

Jag gjorde så när jag sålde mina pojkar. 4 av dom fick vara med i annonsen. Angående nakenråttan skrev jag bara att den femte inte fick annonseras ut här men att man fick ta frågor om honom i PM.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[ruwster]
0

okej, verkar som att jag har hittat ett hem till henne via en vän ändå, så får hoppas på det bästa :)