Burbygge!
ÄNTLIGEN! Jag har fått tillåtelse att få bygga en egen bur av ett hörnskåp! 😃
De ska bli så himla kul att få bygga exakt den buren jag vill ha, jag kommer att lägga upp bilder eftersom, och jag har inte tillgång till nått annat än mobilbilder så de får duga ;) Hoppas att ja kan ge lite inspiration till er att oxå bygga en egen bur till långsvansarna! :D
Roligt! Följer :)
tass:)
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Tass :D
Följer ^^
Kan ju inte lägga in bilder i denhär dumma mobilversionen!!! :@
Följer!
Åh vi har haft ett sånt skåp, och det är gigantiska så de kommer garanterat få gott om plats :)
Ja plats är de gott om! Sen ska buren vara hos kusinerna så dom är här typ 2-3 dagar i veckan och kanske 3-4 veckor streck på sommaren så om den blir lite liten för 5 råttor tror ja inte att dom dör av de ;)
Jag har nu gått lös med diverse pensel, vitfärg, hammare, spik och hönsnät! Bild kommer imorrn då dom förbannade knotten/myggen försökte äta upp mig!
(buren görs i ett stall så de är därför jag måste vara ute och att väggen i bakgrunden på bilden ser så skitig ut ;) )
Skåpet nu, inte helt klart än :)
Nuså!
Väldigt fin men tyvärr så tror jag att råttorna kommer få det väldigt svårt att ta sig upp i röret :/
Det är väldigt mycket "räfflor" i röret och så är de djupa sånna så ja tror att de kommer bli bra iaf :) Sen är dom ganska pigga av sig så dom klättrar nog mer än gärna ;)
Nja det lär nog dessvärre inte gå, plus att om dom tappar fästet så kan de skada sig allvarligt.
Varför sätta sina små i potentiell fara bara för att det ska se bra ut och passa in i hemmet? Djurens säkerhet först säger jag.
Tror inte att hon har valt det för att det ska vara snyggt, tror hon har valt det för att det är det enda som funkar och som dom inte kan gnaga sig igenom :) Jättesnyggt i alla fall, dom kommer säkert trivas där :)
Tror också att röret kommer bli svårt och allvarligt kan hända. Den är ju rakt ner och och om de råkar tappa fästet kommer de inte ut när/om de faller. Du kan inte byta ut den och sätta en stege där istället, eller att du sätter röret lite mer vågrätt som att det blir säkrare för dina rådisar?
Annars tycker jag att du ha gjort det supersnyggt! Själv lite avis🤫 🤪
Tass.
Tass
#17 Tror du inte råttor kan gnaga sig igenom trä? ;)
Ni som trodde att röret var svårklättrat, FEL! Hur lätt som helst för min råtta på 2 år och 3 månader 😈 😃
Tills en utav dom tappar greppet och faller och skadar sig ja, du lär ändå behöva byta bur när de blir äldre då buren då måste pensionäranpassas.
Upp till dig men förstår verkligen inte varför man skulle ta den risken.
#23 var inte så negativ. Du har sagt din åsikt om saken 3 gånger nu och jag tror att budskapet gått fram, samt att hon säkerligen tagit till sig det men får fortfarande göra precis som hon vill!
TS buren kommer ju bli hur bra som helst, det är jag säker på. Gärna fler bilder 🙂
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#24 Freedom of speech

Vänligen tänk på tonen och håll er till ämnet.
Buren är klar sen 1,5 vecka sen men de känns inte nå kul o lägga upp bilder när folk gnäller…
Tråkigt att det ska bli så.. Hade varit roligt att se den :)
Tycker du inte ska lägga så stor vikt på negativa kommentarer. Det finns folk som gnäller vad man än gör, lägg upp bild nu! Vill hemskt gärna se resultatet 🙂
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Om någon vill gnälla så låt dom. Vissa har inget annat att göra. Ignorera är bästa sättet att lära någon, har jag lärt mig. 😉
Jag är nyfiken på resultatet. :D
Är för tillfället hos pappa som bor i borås och själv bor ja i Timrå, 8 timmars bilresa så ja kan lägga upp en bild på onsdag om jag kommer ihåg de :P
Yay! ^_^
Om röret skulle vara "svårklättrat" (vilket det nu inte verkade vara), kan man inte bara fästa något slags rep och låta det hänga genom röret? :) Och jag har svårt att tro att de skulle trilla och slå ihjäl sig, dessutom är ju röret lite böjt i botten. Tycker det ser supercoolt ut, verkligen!! Har du behandlat träet på något sätt?
Har målat med lackfärg och lagt vaxduk på "gå-ytan" för att skydda lite extra där :)