Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1110 ggr
Story
0

Kulinariska höjdpunkter!

Läste nyligen ett inlägg som berörde sådant som råttor tycker är mumsigt, och ett annat som handlar om vad råttorna fått att äta idag. Men eftersom det här med att skapa trådar nästan blir beroendeframkallande (eller är det bara jag?) kan jag inte låta bli att lägga upp nya. Alltså skulle jag uppskatta om alla som läser det här kunde gnugga geniknölarna (vart nu de sitter) och försöka komma på vad era råttor tycker allra allra bäst om, antingen som snask eller middag. Berätta gärna roliga matreaktioner från deras håll!

Absinthe
0

Avocado, lätt! De blir galna när de får avocado, dock är där någon enstaka som inte är jätteglad för det men de andra är ju som galna i det, antingen det eller ärtor. Men avocadon är nog bäst. De har dragkamp om bitarna, det ser så roligt ut "MIN!" andra råttan "Det där är MIN bit, slääääpp!" (dragkamp i några hemska sekunder tills den ena ger sig och den andra får godbiten)

Nutiz
0

Pommes frites, choklad, yoghurtdrops och hela veteax är det som är mest uppskattat här iallafall Räcka ut tungan

fhs
0

Majs, gurka och sådana där vita choklad-grejer för gnagare. ^^
De blir avundsjuka på den som får godsaken först. :P

MentalDistress
0

Ärtor är nog det bästa mina sötnosar vet. När mina bebisar kom hem var de 6veckor och kunde trycka i sig en 15ärtor var efter varandra, efteråt fick de små kulmagar och la sig och sov, mätta och belåtna! :)

flikka83
0

Pasta och leverpastej lætt! Fast dom æter gladeligen allt.. =D

camilla85
0

Sånt som de bara får en smakbit av någon gång ibland är nog favoritgodiset tex ost, yoghurt, oboy mm. Favoritmaten är nog majs, blodpudding, spenat, avokado, pasta öö jag vet egentligen inte vad absoluta favoriten är, de äter nog de mest jag bjuder dem på.

ssssss
0

Favoriterna här hemma är nog ägg-gula, makaroner (kokta), ris, avokado, yoghurt, bröd(en sort som heter äntligen), banan, röda linser(okokta) och tomat (den måste jag dock skala, annars lämnar de mycket nogsamt skalet kvar, fattar inte hur de lyckas, och tomatskal som torkat fasst på hyllor o golv är ett h…..e att få bort).

Mina råttor är också väldigt kräsna, får de något för mycket eller för ofta äter de det inte alls (ägg-gula undantaget). tex älskade de vitkål, tills jag en gång fylde halva matskålen med det, sedan dess lämnar de den alltid så det är ingen ide att servera det längre. Detta gör att jag måste komponera deras måltider av minst sex-sju olika saker, vilka jag INTE får blanda, då duger det inte alls, barnmat äter de således inte. Så om mina råttor inte ska leva på Torrfoder eller bli jättesmala så är det till att vara kreativ. Någon som känner igen sig?

Ratata
0

Studsbollar! Fast sånt får dom ju inte, men hittar de en på golvet så försvinner den fort =/ Förstår inte varför gummi är så himla spännande.

Av de lite nyttigare grejerna så är nötter nog favoriten, med en bit cashewnöt kan man få dem att göra vad som hälst (nästan) ;)

TacoBelle
0

Det är det som är så roligt med råttor att dom blir så otroligt tacksamma för all mat dom får. (Iaf mina) Mina råttor älskar nästan allt dom får, allt utom morötter och russin.

Men allra gladast blir dom när dom får kyckling, lax, avokado, yougurtdroppar, ost mm.

Story
0

Mina råttor vägrar stoiskt äta morötter men är tokiga i broccoli, majs, kokos, avokado och mangopuré. Mattes tröjor är inte heller fy skam.

Gummi är populärt hos mina också. Det kanske är någon fetischgrej? Min pojkvän hade en minigris som husdjur (av alla djur) för flera år sedan och den försökte para sig med allt som var gjort av gummi. Gummistövlar, bildäck- rubbet. Iofs käkar mina råttor på allt av gummi men det är kanske samma grundprincip?

Tendertova
0

#7 Våra råttor äter inte heller barnmat och gillar inte heller när man blandar det.

Majs är nog det jag upptäckt hitintills som är favoriten. Ikväll ska de få prova på lite avocado och blomkål till maten som är nytt.

TacoBelle
0

Det bästa är att ge råttor en varierad kost redan från början. Råttor äter gärna det dom känner igen. T.om kan dom känna igen mat som deras mamma åt när hon var dräktig eller diade dom. Därför är det bra om dom får smaka på så mycket olika saker som möjligt.

Mina råttor älskar blandade röror och geggor.

isan
0

haha det är nog choklad godis saken man kan köpa i affären, och OST! hahaha,

när man kommer för att ge dom lite godis genom gallret så kastar dom sig på de, dom verkar inte ha fattat att båda ska få en varsin bit.. så dom har dragkamp och brottning, kan inte göra något annat än att skratta haha ser så himla kul ut… :)

cosmonita
0

Men varför lägga upp nya trådar om ämnen som redan finns och som du hittat? Du säger att du inte kan låta bli? Varför inte?

Nu har ju många svarat redan så jag ska nog hålla tyst…

TopasPearl
0

Mina älskar ärtor och majs. Sen är de galna i quarn och röda linser:D