Äntligen råttsäkert!
Har nu gjort det omöjliga och råttsäkrat mitt rum!
Inte det enklaste att göra då huset är gammalt och det finns krypin överallt, men det gick tillslut! Så nu är fyra lyckliga tåttar on the loose i mitt rum,och det firas med lite glass, till både mig och tåtts ^-^
Tror det är mer silvertejp i mitt rum nu än alla andra ställen i huset tillsammans!
Roligt! Både för dig och för råttorna! :)
Tror råttorna hade roligare än mig, men det är så skönt att äntligen vara klar!
Har funderat och funderat på hur jag ska göra med alla springor osv, speciellt den under garderoben, silvertejp blev räddningen!
Enda jobbiga är väl att jag kommer få dammsuga och torka golv varenda dag nu, men de är det värt! ^-^
Tror jag med :P Hoppas bara att de inte får för sig att det finns något roligare bakom silvertejpen ;)
Den ska kontrolleras med jämna mellanrum!
För fast i silvertejp sitter plexiglasplattor som är runt min fåtölj,gick inte att säkra allt runt den, och där bakom finns sladdar, massor av sladdar, och dom vill vi inte att dom ska tugga på!
Ååh jag vill också fixa det omöjliga, skulle vara såå skönt och kul! Men jag har så många uttag och sladdar överallt. :( Har en förlängningsladd under sängen som jag inte är pigg på att gå och dra ut varje dag, plus maaassor av andra sladdar.. Har även ett slags uttag som sitter fast i väggen som tillhör tvn och sladden sitter fast i den. Folk har sagt att lägga de i petflaskor men det går nog inte riktigt för mig..
Du skulle sett alla mina sladdar! Har en stor klump med sladdar bakom plexiglasskivorna så dom inte kommer åt dom, sen har jag kunnat fäst vissa sladdar i väggen med sånadär vita saker som är för just sladdar, tejpat över eluttag som inte används så dom inte ska komma åt dom, och satt kabelskydd (finns på tex claes ohlsson) runt dom som fortfarande är framme! :)
#8 Var köpte du plexiglasskivorna? Är intresserad av att göra något liknande för alla sladdar.
Biltema! ^^
#10 Tack!
Sätter jag kabelskydd på sladdar som sitter fast vid listen med sådana där vita saker? Har en tv sak som sitter fast i väggen, en stor klump. Hur täcker jag den? :) och vilka slags kabelskydd har ni där ute? Har en förlängninssladd som jag behöver för att ladda mobilen jämte sängen. Finns det något jag kan sätta runt den? Sorry för alla frågor men har aldrig sett ett råttsäkrat rum eller fått veta exakt hur man gör. :/
#12 Billigt och bra alternativ är http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20097954/
Jag använder silvertejp för att se till att skyddet sitter ordentligt fast och täpper igen öppningar/inte halkar av. Går även att trä efter varandra och tejpa ihop vid extremt långa sladdar.
Dom som sitter fast i väggen, går dom att flytta upp en bit på väggen? Hade också en stor klump, den satte jag plexiglas runt Kan du koppla ur förlängnimgssladden när du inte laddar? :)
#14 Tror inte det går nej. :/ och nej det kan jag inte för den ligger långt under min säng där jag gärna inte kryper in över varje dag. Används till min fläkt och dator också. ): #13 Tack så jättemycket!
Aha, då förstår jag att det blev lite krångligare hur du kan göra med dom på väggen vet jag inte, men jag tejpade över eluttag som inte används så råttorna inte ska lyckas peta i dem, det kanske går att göra på förlängningssladden, och sen skydda själva kablarna som #13 visade? :)
Varför inte bygga för under sängen så att de inte kan komma in där? Har jag gjort. 🙂 Använt mig av tunna plankor som blev över, samt självhäftande kardborrband. Bara att sätta dit och ta bort om man behöver komma in under sängen, men håller råttorna borta.