Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1239 ggr
frisse
0

kan råttor äta fil ???

kan råttor äta fil ??? och en fråga till, har ni hengmatta i eran bur och biter ena råttor på den ???

frisse
0

era*

wild_child__
0

jag har hängmattor i mina burar och visst några av råttorna biter i den, fast dom sliter it fleecen som är i den har ja märkt , men annars inget annat. dom gör ju inte "sönder" den om så säga…

KickanW
0

Jag hänger bara upp vanliga handdukar som hänmattor. De biter lite i dem så ibland får man slänga vissa… Men det tar tid.

Många råttor är överkänsliga mot mjölkprodukter men jag ger mina litegrann och det går bra.

The_Rat
0

Jag ger mina filmjölk ibland, och det går utmärkt!

Ninja
0

Det finns ju låglaktosalternativ, de är helt okej att ge råttorna. Men har råttorna problem med luftvägarna så ska man undvika alla mjölkprodukter eftesom det är slembildande.

Mina råttor gnager i vanliga fall inte på hängmattorna.

Nidnal
0

Ja, om de inte är laktosintoleranta som sagt. Fick t.o.m rekommenderat av vet att en råtta skulle äta fil i samband med medicinering (för tarmflorans skull).

Mina råttor har hängmattor, de gnager nästan inte alls på dem. Fast jag har haft några honor som gnagde väldigt på hängmattorna. Det är nog väldigt olika från råtta till råtta…

Daydreams
0

Om råttan går på baytril är det bra att ge dom lite fil en gång i veckan just för att hjälpa till med phvärdet i tarmarna. Men annars brukar jag inte ge dom så "rena" mjölkprodukter då dessa är slembildande.

isan
0

alltså, mina råttor får filmjölk varje dag, kan de va farligt….? :S