Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 1733 ggr
Mli.H
1

Ny råttbur! Idéer?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, mina kompisar gav mig en sjukt stor födelsedagspresent! Fick lite panik över vart jag skulle ha den, men nu är den på plats (mer eller mindre). 

Den ca 1,2 m hög och 0.5 m bred. Och jag som bara äger 2 st råttor!

I alla fall behöver jag inredningsidéer! Någon som skulle kunna hjälpa mig med det? Saker man kan göra själv, saker som ni har i era burar, Ikea-saker, djuraffär-saker mm. ALLT! Och gärna så mycket och billigt som möjligt. :P

Mli.H
0

Ps. Går det att måla på stålet längs ner?

Facie
2

Hängmatta 😎

Pretty wise //

miahak
1

Finns en massa fina fågelleksaker som både kan fungera som "trappa" mellan olika vångingar och leksak. Plastkorgar att hänga fast med ståltråd på gallerväggarna, samt stora (rena och bara från fruktträd) grenar/pinnar. 🙂 Men finns många andra bra förslag på den här hemsidan. Finns en bra "Visa era burar-tråd".

Nymphadora
2

Åk till IKEA och gå loss på barnavdelningen! Där finns massor av bra grejer till låga priser!

Mli.H
0

Det finns inget galler i taket att fästa saker i, någon som har ngt knep?

[tamlina]
0

Snören ? Om du förstår hur jag menar utan att jag behöver förklara.

panini
1

Du kan göra trekants hängmattor som man sätter i hörnen :) Eller så gör du stooora hängmattor som hänger från ena sidan till den andra :)

Jenna03h
1

Du kan ta och skölja ur ett tomt Pringles (chips) paket och skära ut botten så har du ett rör till dina råttor👍

fridanordqvist
1

Går det inte att fästa nät i taket då så du kan hänga saker där? ^^

Mli.H
0

Tack för alla ideer! Vet ni förresten om det finns en färg som inte är giftig?

Moa Liljegren
1

#9 Ska lätt testa det! Tack för inspon. :D Jag tycker du borde ha en gren eller flera. Lätt att få tag i och en kul sak att gnaga på. Finns en tråd här någonstans om vilka träd som ej är giftiga osv! :)

[Trollbjörken]
0

#11 hammarlack funkar :) finns att köpa på biltema, rusta osv