Söker liten bur akut!
Hej!
Min 5v bebis jag tagit hem då han ska skiljas från honorna kommer ut ur buren jag har. Mitt rum är inte råttsäkrat vilket betyder att mina råttor absolut INTE får befinna sig på golv utan grov uppsikt. Jag har just nu en marsvinsbur och han kommer då igenom hur mycket än jag sätter på där. Har satt pallar och allt över men den lille smartnissen slinker igenom ändå. Han försöker ta sig in hos min ensamråtta som absolut inte får komma i kontakt med andra råttor pga sitt beteende. Är hundra procent säker på att han biter ihjäl honom! Inget att leka med, men det förstår ju inte den lilla rymmaren.
Jag har inte alls mycket pengar just nu pga mycket veterinär som är kommande. Jag söker då en bur med tätt galler. Inte världens största då han är i mus storlek just nu. Helst lite höjd då han älskar att klättra. Den behöver inte vara i världens bästa skick bara den är säker och går att använda.
Somsagt akut!
Vart finns du?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#1 Jag befinner mig i Blekinge, Jämshög.
Attans då var det en rejält bit från mig :/
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Såg det, 7h. ):
Har också två små burar men jag bor i Kungsör, 5 timmar. ):
#5 ugh otur! ): Kan man inte transportera på något sätt?
Har du kollat t.ex. blocket? Med tur kanske det finns någon billig nödlösningsbur i din närhet. Annars var det attans otur, har en bur över som bara står och skräpar, men bor i Uppsala :(
#7 Yes har kollat blocket, nada inärheten. :c Kan man inte transportera på något sätt? Eller blir det sjudundrande dyrt?
Blir nog ganska dyrt, en sekund, skall se vad det kan kosta.
425 kr att skicka med posten :(
(Ungefär, skrev bara ungefärliga mått på buren för att räkna ut det)
http://www.blocket.se/blekinge/Lyxig_bur_i_2_vaningar_54337029.htm?ca=22&w=1
Den här fanns ju i Blekinge, finns små hamsterburar också men det känns väl kanske lite väl litet eller?
#10 usch ja det var inte billigt ): Suck!
Vad har ensamråttan för bur då? Om den har tätt galler kanske du kan byta burar tills det har löst sig? ☝️
#13 Han har den lilla perfect maxi buren. Har även den stora som de andra två är i. Jättebrett galler. :/ Kan inte ha en 9 månaders i marsvinsbur..
#11 Tror det är för brett galler :(
jag har flera olika burar och ska åka till min sommarstuga över helgen, den är på listerlandet i blekinge. om det får plats i bilen och du kan hämta den någonstans så skulle jag kanske kunna hjälpa.
det är mestadels hamsterburar då, men det kanske fungerar tillfälligt? :)
Granngården t ex har hönsnät på rulle för någon hundralapp, med ca 1x1 cm rutmönster. Du kanske kan köpa och näta in gallret på buren du har nu?
#16 Jag har en som erbjöd bur, får se om det blir av först! :) Bara 1h iväg dessutom.
#17 Tänkte att lillkillen ändå kunde få en bur med lite höjd då han älskar att klättra och klättrade massor hos sin mamma.
#18 ja, säg till annars! har en större bur också som kan fungera mer än tillfälligt. men ja, hör av dig!
#19 Jadå jag lägger det på minnet!