Ev omplacering av en go hane!
Hej!
Jag gör nu om mitt inlägg rätt denna gången. :) Bur följer med råttan ifall personen inte alls har möjlighet att skaffa sig en bur/har bur.
Uppfödaren har alltså sålt kullen till en djuraffär. Skriver helst inte ut uppfödaren här utan tar hellre det i PM då jag absolut inte har något positivt att säga om denne. Föder upp för skojs skull och inte för föra vidare bra gener. En kompis har två från kullen och de är också stressiga. Hon är dock inte så kunnig. De har bitit henne, brorn till denna har även haft ett bitit beteende. Men aldrig denna råttan. Har under all tid sagt att jag haft tur med denna råttan. :) Inte alls kul att få ge bort honom..
födelsedatum: Ca 9 månader
färg, teckning o hårlag:Black European Berkshire, släthårig
kön: Hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Min kille Sirius har fått stora problem med andra råttor. Min idé när hans bror dog var att skaffa honom en kompis. Vilket blev 2 kompisar. Men innan hans bror dog parades hans bror och blev väldigt dominant när han kom hem vilket gjorde att de slogs hela tiden. Jag bestämde mig för att kastrera den som parades, vilket resulterade i att han senare samma dag avled pga att han inte fick gas utan spruta. Fick ej veta detta försen efteråt.. Jag skaffade iallafall två kompisar. En 2 månaders och en på året. Jag satte ihop de två först och de älskar varandra. Men Sirius har bara blivit stressad och dominant. Har försökt släppa ihop en och en och han visar stor stress både med och utan dem. Han attackerar dem vid minsta lilla. Kan ha varit att de pipit till en gång för att han varit enormt hårdhänt.. Han reser ragg bara han känner lukt av de andra. Han mår inte bra i denna sitsen och därför vill jag omplacera honom till kanske någon kunnig som kan se om han passar med dennes flock/att någon ska ha honom som ensamråtta och inte inärheten av andra. Vet inte hur han är om han kommer till någon annan dock med råttor. Min plan är att någon kan ha honom under en längre tid och att jag sen kan få chansen att kastrera honom hos någon bra. (Om han inte passar hos den som vill ha honom.) Jag hade gärna velat testa ha hem honom efter kastrering, men ifall han inte passar i flocken så överlåter jag honom till dig. Han är en ängel mot oss människor. Är i sig själv en rätt stressad råtta, fortfarande känslig mot plötsliga ljud etc. Han tycker det är lite obehagligt att bli hållen i även fast jag under en längre tid tränat honom. Han är en intelligent råtta som ÄLSKAR tricks! Han kör lätt lite spinning för en godisbit. ;) Han lär sig kvickt också. Han är i vanliga fall en väldigt glad och sprallig råtta. Ska alltid fram och lukta och se om man har något till honom. Han har aldrig bitit mig eller andra med avsikt. Bara blivit biten när jag satt handen mellan ett bråk, Vet ej om det var han som bet eller andra. Vill naffsas om man hållt i de andra råttorna men det är förståeligt då han blir stressad av dem. Är ursnäll att ta ut nu i sommaren, ALDRIG försökt springa iväg utan har alltid hållt sig hos oss, lös som kopplad. Älskar att sitta i träden och mysa med löven. ;) Just nu fäller han och biter i träet av stressen. Men har lugnat sig rätt mycket sen jag fick hem de nya. Äter som en häst och är i bra hull. Hade behövt mer aktivering än vad han får idag, vilket jag har skuldkänslor över.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Han kostar absolut ingenting nu då han just söker ett tillfälligt hem en tid. :) Han är inte reg i SRS. Kan ev kosta lite efter kastrering ifall det utförs.
ort där råttan/råttorna finns: Blekinge Jämshög (Nära Olofström.)
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) Mitt mobilnr: 0721586574. Epost: Borderterrier_love@hotmail.com. Kan självklart ha kontakt här också.
Ej låst annons!
Putt
Tips: testa facebookgruppen "råttannonser"
#6 Tack!