tillräckligt med inredning?
du märker nog om dina honor blir uttråkade, men får de springa utanför buren också, och att du möblerar om i buren ibland så är det nog lugnt.
dock skulle jag tipsa om att lägga något mjukt, t.ex en dörrmatta på hyllplanen, inte bra för deras små tassar att gå runt på galler för mycket :)
Med råttor så kan man nästan säga att de aldrig kan ha för mycket inredning. Eller det tyckte iaf mina råttor innan. Man kan liksom bara låta fantasin flöda och hänga lådor och hyllor och annat i buren. Man kan göra hus av lådor. Ett tips kan vara att kolla i andra inredningstrådar här på sidan då man kan få väldigt mycket inspiration. Du kan ta lakan eller tyg och enkelt klippa ihop väldigt mysiga och ofta väldigt uppskattade hängmattor. Sen så skulle det vara bra om du la mattor eller lite tjockare lager av tyg på gallerhyllplanen då det inte är så bra för råttorna att gå på gallret. Då kan skada sina fötter väldigt allvarligt. Sedan så kan man hitta mycket saker till inrednig på t.ex. Ikea eller andra affärer. Om man ser billiga lådor eller bunkar så kan man alltid köpa hem och prova om man kan göra något råtthus eller annat av det. Så kolla runt lite bland andra trådar så hittar du säkert en massa andra idéer. :)
(Ursäkta att bilderna hamnade på sniskan) Men jag tyckte att din bur var "lite fattig" på inredning. Du kan stoppa in hängmattor, grenar, hemmagjorda leksaker, kartonger (som kan bli hus) mm. Använd fantasin! :) Och som tidigare har sagt, lägg gärna något på hyllplanen för att undvika bumble-foot. Borrismattor har jag på mina hyllor ;)