Vill skaffa råttor
Hej!
Är ganska intresserad av att skaffa råttor har kollat på nätet och så, och jag har hittat en del där men vill ändå gärna skriva här och fråga också
Vilken bur ska dem ha?
Vilken storlek ska buren vara?
vad får dom äta och vad får dom inte äta?
Vad ska dom ha för spån?
Vad ska dom ha i buren och vad ska dom inte ha i buren?
Det var allt jag kunde komma på nu, men om ni har något annat ni vill informera mig om så får ni jätte gärna göra det🙂
Tacksam för svar🙂
Ta gärna och kolla in Vanliga råttfrågor som finns under fliken "aktuellt just nu" så kommer du nog få svar på många av dina frågor. Det finns mycket bra och lättläst information där. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
INTE spån! Och som #1 skriver!
Stor bur. Och tips är uppfödareuppfödareuppfödare! Djuraffärsdjuren är oftast mer stressiga och naffsiga. Müsliblandat med fröer m.m. Kör själv med Terato receptet. Lycka till!
#2 Spån är ett samlingsnamn för alla olika typer av spån-bottenmaterial. Jag använder exempelvis spån av Lättströ (hampa)
Det är Kutterspån (dvs. av barrträd) man inte ska använda.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#3 Oj jaha!
Stor bur, gärna hög då råttor gärna vill vara högre upp, man får tänka på att råttor blir ganska stora så kräver sitt utrymme! Man kan hitta på mycket att ha i buren men "bas" saker är ett hus, beroende på hur många råttor så ska alla ha möjlighet att gömma sig. Någon form av plattform högre upp är bra, toahörna valfritt men bra. Mycket bäddmaterial i form av papper, lakan osv. Råttor är allätare och kan smaka mycket av våran mat, ett bra råttfoder är att rekommendera samt frukt å grönt å lite gott från vår mat. Finns info om vad som är farligt för dom, men sunt förnuft är det som gäller. Finns så mycket å säga, men kolla runt lite på forumet å hör dig för om info du vill ha.
||My Love For Animals Is Immortal||