hjälp sjuk !?
Är just nu råttvakt till 2 råttor och märker väldigt tydligt att den ena verkligen inte mår bra. Hans ögon rinner, han andas tungt och nyser lite då och då. Undrar om han är förkyld eller lider av något annat. Behöver verkligen hjälp då vi passar dem åt en liten flicka som skulle bli förkrossad om han dog eller kommer hem i de här skicket. Någon som har tips om vad som skulle kunna hjälpa. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.😕

Ta kontakt med ägare/ägarens föräldrar.
Stolt ägare till tre La permer
Ring flickans föräldrar och ta sedan råttan till en veterinär för undersökning.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Vi har försökt ringa utan svar så vi skickade sms och via facebook. Jag pratade med mamma om att ta honom till vet men då sa hon att vi måste kolla med familjen eftersom det kostar pengar och hon vill inte betala😕
Förkylningar kan vara farligt för små djur . Kontakta snarast vet
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Räkningen kan skickas till den familj som råttorna kommer ifrån utan problem . Har fått mina vet fakturor hemskickade
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
#5 dt är bara det att vi vet inte om dem vill betala för det. Jag tror ju att dem vill men kan ju inte bara skicka en räkningen utan at dem är med på det. Mår verkligen dåligt över det här, fast jag ve att det inte var vårat fel då hans ena öga rann lite när dem lämnade honom men känns jobbigt om han skulle gå bort och dem inte var hemma :(
Nej det är ju klart ! Fan va jobbigt , man tycker ju att det ska vara en självklarhet… men alla är ju olika… fan va jobbig sits! Nu är väl alla vet. Stängda , är nog bara strömsholm som har öppet.. de du kan göra imorgonbitti är att ringa och och berätta din situation så ska du se att en vet kommer nog kunna hjälpa dig på ett eller annat vis .
Jag hade försökt nå dom igen imorgon, hade dom inte svarat då hade jag tagit honom till vet. Hade föräldrarna klagat hade dom fått skylla sig själva för att dom inte svarar. För man kan inte låta råttan lida. Fast å andra sidan så kanske dom inte kan svara…
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Låter som den har problem med luftvägarna, möjligtvis infektion. Läs lite om mycoplasma hos råtta och se om det stämmer in på han. Sen är det veterinär som gäller. Hoppas det löser sig!
||My Love For Animals Is Immortal||
Låter som råttan måste till veterinär. Låter som mycoplasma och det kan definitivt leda till döden o råttan lider. Skickar PM tll dig.