(K) Söker råttbebisar
Hej
Jag är en 28 årig tjej från södra dalarna som funderar på att bli med råttor igen. Jag har tidigare när jag vart haft sex råttor. Jag de råttor jag söker ska vara till rent sällskap. De får en rejäl bur med hängmattor och många klättermöjligheter. Bra och varierad mat anpassad för råttor och som bottenmaterial kommer jag ha mattor. I början kommer råttorna att bo i en mindre bur med strö i botten för att toalettträna dem och vänja dem med hantering. Vi har två barn här hemma i åldrarna 6 och 7,5 år. Inga barn får hantera råttorna utan att en vuxen är med. Det kommer finnas lås på buren. Vi har också två katter. Så utevistelsen frisläppta från buren kommer ske i badrummet och i vårat sovrum. De kommer att hanteras mycket och få ett bra hem.
Det finns osäkerhet kring ev kvarstående allergi hos mig så det bästa vore om uppfödaren kan bistå med att EVENTUELLT hjälpa mig med omplacering av råttorna OM allergin skulle visa sig mycket starkt. Jag tål honor bättre än hanar så har bestämt att ha honor denna gång och ha 3 eller 4 stycken.
Om ni bor i närheten av Dalarna och ska ha en kull får ni gärna höra av er!
Jag är främst intresserad av dumboråttor i ljusa färger.
Men temprament och friska föräldrar är såklart viktigast