Vad var det senaste ni..
Shoppade till era pälsklingar? 
Jag shoppade ju idag och det blev
1 tyst vattenflaska
1 Ny fin keramikmatskål
1 Liten hundbädd till killarna
1 Liten mjuk borste
1 Nytt hus
Youghurt drops och knäckestänger
Bild kommer imorgon 
Det var nog råttor i sig som var det senaste jag köpte. lite över 1000 kr för tre djur och resan. Innan dess så var det två fleece filtar på öb och lite olika krokar till mitt hemmabygge så man kan hänga upp saker i buren.

ja köpte en råttpojk senast=) men gången före det köpte jag hundkex=)
Qui dormit, non peccat
Jag köpte en stor bur för inte så länge sedan. Men innan dess kanske en mån sedan jag storhandlade. Är lite köp stopp nu mer än det som behövs. får köpa till lite saker senare när man har råd.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Det senaste jag köpte till råttorna var lite fröblandning. Hela 5 kr gick kalaset på. ;) Räcker jättelänge med det lilla då jag blandar ut det med så mkt annat. :)
Jag var på Ullared så det blev lite djursaker där ja;)
2 (skrikrosa) matskålar:) men gummibotten så dem lixom sitter mer fast även på hyllplanen:)
2 fleece filtar (blivande hängmattor;))
1 grimskaft:D (ska häng upp det i buren som ett rep;)
1 leksaksvippa (till katt egentligen, men råttorna älskar det)
Min blogg: SweGizmo.se
Jag är rätt dålig på att köpa saker till råttorna nu för tiden faktiskt. Men en massa fleecetyger och en stor bur var det senaste som inhandlades tror jag.

Jag shoppade en del härom veckan.
Ett avloppsrör
En "våningsäng" (tvåvånings tvålhylla typ, haha)
En hundleksak
Fleecefilt
En "tyghink"¨
=)

Måste se en bild på "tyghinken" 

Hahaha alltså det är en grej från IKEA som egentligen ska var tre stycken ovanför varandra i olika storlekar. (du fattar precis va?
)
"Åh perfekt!" tänkte jag. "I den lilla kan min framtida bebisråtta ligga, och i mellan"hinken" kan Fille ligga och så kan Nelson få den stora "hinken". Huuur kul som helst. Våningshinkar liksom. haha. Det visade sig att dessa "hinkar" var enormt stora! Och endast den lilla fick plats i min bur (som ändå inte är pytteliten). Så de andra två tänkte jag ta med till Kickan som priser till folk med stora burar och mååånga råttor =D
Hur som helst så går dessa "hinkar" att beskåda i sin naturliga form och skepnad på skaparens hemsida :
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00107831
Annars går det att beskåda den lilla hinken i dess nuvarande miljö i mitten av min bur.

Just ja, på den där bilden syns ju det andra jag köpte också. avloppsrör och våningssängar osv 
Våningssängar är väldigt populära nuförtiden, bara så ni vet 
Oh, jag vill ha den gröna :P Har alltid blivit så irriterad för att man måste köpa en av varje färg!
du vet ju redan va jag köpte, men ändå :-P jag köpte en bädd (lika som nicciz) ett sele som va mer som en väst fast bakåfram, haha tänkte mig den till kodum, men han va för fet för den
sen köpte jag en matskål till gerbilerna, en vattenskål, kräckerstänger, smågodisben (för hund men råttorna ääälskar dom)

#12 Om du är jättesnäll så kan du väl kanske få den innan den skänks som tävlingspris:P
Jag ska se till så att mina grabbar kissar så mycket på den så ingen annan vill ha den… Moahaha!
Shoppade för några veckor sedan en efterlängtad tunnel, en stege, lite tugg grejjer och nästan en ny iglo (men pojkvännen stoppade mig). Sedan så sydde jag lite nya hängmattor för någon dag sedan och hade tur nog att ha allt jag behövde till dem hemma just då! :D
i förberedade syfte köpte jag transportbur och matskålar. :P Ska iväg snart igen å köpa spån och lite inredning XD

#15 Hahaha ja det var ju ett smart sätt att lösa det hela på ;P
2 nya korgar och ny mat :D

#0 . Vad är en tyst vattenflaska o vart hittar man sånna? :O
Oh lästa inte så noga första gången men nu undrar även jag vad en tyst vattenflaska är för något! :P

Hmm helt tyst är den inte, men låter knappt iaf, speciellt inte om man jämför med dem klassiska som låter som man skjuter ärtor på plåt. 
Den tillverkas av Ferplast och man hittar dem i affärer som har ett brett ferplast sortiment 
Nu har jag varit på Ikea och shoppat lite, det blev en råttfamilj (GOSIG MUS)… Så nu har jag en hel råttflock gosdjur här hemma.
Och så köpte jag några 2kronorshanddukar, en fleecepläd som ska klippas sönder samt en matskål.
idag har jag shoppat en voljär, en grov trästege i olika färger, och två vanliga trästegar och en hörntoalett på hornbach, innan det var vi i skärholmen på gallerian där jag köpte fyra matskålar i limegrönt för 4 kronor styck, sen köpte jag en rosa som det står princessgodis på och en blå som det står piratnånting på, nu har jag glömt , hehe sen var vi till ikea och där köpte jag maaaassa grejjer till voljären, minifångst fyra olika "påsar" i blått och rosa, en tunnel i nå prasselmaterial, en hörnhylla i prasselmaterial som ser ut som ett torn typ. Så nu har jag byggt ihop voljären och flyttat in tjejerna där, himla kul tyckte dom :D

Jag har shoppat galet den här veckan, typ 20liter Torrfoder, aspflis och toalätt, tre burar.
Och igår var jag och bullerrby på Ikea och shoppade loss :D Jag köpte två fablerpåsar, och en fablerbag, 3mini fångster, en jällförvaring, två svarta matskålar, och sånna där tyghinkar idaleck pratade om fast dem små
och såklart oxå "råttbebisarna" Sen var vi på Hornbach, fast där köpte jag bara en stege. Och för några dagar sen köpte jag ett gäng kattleksaker och två andra fångster.
Shoppade så sent som igår. Spån.. var något spån som va specielt och skulle inte damma, räcka 4x längre å vara perfa för råttor så jag köpte en liten säck å prova med till å börja med. Sedan ett två våningshus i något mysigt trä. En hängmatta/hammock i trä även den som man kan forma lite som man vill. :) Sedan tuggpinnar så dom ska ge $@#! i huset ;)

#25 Jag kan tänka mig att det är liiite bättre storlek på de små tyghinkarna ;P
Puttar upp den här tråden! :D
Idag köpte jag en ny bur, 600kr gick den på. Och här om veckan köpte jag en transportbur för 79kr. (eller ja, transport bur kanske man inte ska kalla den då den egentligen var till tvätt-någonting-vad-det-nu-hette :P)
Idag köptes detta
40kg foder
Vanlig mat
Tyger till nya hängmattor
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Mat! ;D såg fläskytterfile för halva priset, så passade på o köpa och frysa in, tillsammans med grönsaksmix mamma kan ge tåttorna ifall jag inte är hemma nån dag! Idag flätades det rep o gjordes en hängmatta lite slarvigt av gamla gardiner o ett sönderklippt linne, igår en tygtunnel och en ligghuva av en kofta! ^^
Jag införskaffade lite burinredning, så som: Sputnick, vattenflaskor och ett hus. Sedan fick råttorna en ny bur av släkten på min födelsedag för inte så länge sen också.
uppdaterar mitt svar, det senaste jag köpte blev en furet tower som är påväg hem hit nu! ;D
Ska väl köpas in ännu mer inredning och pojkvännen får köpa mat och borrismattor, men de blir när pengarna kommit in! ^^
Har en överdrivet snäll pojkvän som har precis klickat hem en bur, vattenflaska, matskål, mat och tjockt rep (en hundleksak) till tottarna :)
hell is empty. All the demons are here
Oj, minns knappt vad jag handlade sist, har haft turen att jag lyckats "ropa in" två Toa-Lätt säckar gratis på FB-sidor.. Och torrfodret jag blandar räcker så himla länge, tidningar får jag gratis.. Färskfoder lär väl knappast räknas för det är ju från våran egen mat..
Däremot har jag precis fått hem två nya tjejer från Grodan :D
Första bilden jag tog, innan jag lyfte ur dem ur transportburen :)