Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 6004 ggr
Kalli
7

Star Trek - Next Generations kullen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Resultatet i parningen mellan Softspot- och Daydreams Anleiga och Daydreams Charlie Horse blev alltså nio små bebisar: http://rattor.ifokus.se/discussions/525c4d348e0e74019700156d-hur-manga-ungar?discussions-4

Temat kommer bli, som nämnt i rubiken Star Trek - Next Generation. Exakt vilka namn är dock ännu inte bestämda. Detta är ingen annonstråd, en sådan kommer ev. senare, utan en ren bildtråd där ni gärna får oh:a och ah:a över söta bebisar. 😉

wigitri
2

Nä men Åhhhh så söta små marsipangrisar ❤️Nu blev jag bebis sjuk igen 😍

Blodfot
2

vad söta! Nu vill jag ha fler bebbar!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Fridborg
3

Ååååh nu stal du mitt framtida tema ;) Jag är ett gigantiskt ST-fan (jag har till och med borgqueen tatuerad över hela överarmen). 

Jag tror garanterat att alla namn du kommer på är råttor jag redan haft eftersom jag döper alla mina efter star trek ;) Ska bli superspännande att följa!

Kalli
5

#3: Skyll inte på mig, det är inte jag som har valt det. 😛

Annars är det typisk att min största svaghet, pannfläckar, dyker upp på en liten hane. En liten rexad sötnos dessutom. Tror han kommer bli en riktig skönhet.

Fridborg
2

#4 Han borde heta Spot efter Datas katt ;)

Dramatik
6

#4 Men nej, ta bort den där bilden. Han var ju ruskigt ful! *Försöker intala mig själv det iaf*

😍

Det borde vara förbjudet att lägga upp sådana här trådar, de är livsfarliga! Och jag borde köpa mindre bur så att jag kan intala mig själv att jag inte får plats med fler råttor :P

*Blundar och lämnar tråden*😃

Kalli
5

Ljusa bebisar - 6 dagar gamla.

Kalli
4

Och de mörkare - 6 dagar gamla.

Dramatik
1

Men vilka fina korvar! Och vad det ser ut som att de mörka kommer få mycket vitt! Ambk? Och skymtar jag pannfläckar på 2 ljusa också tro?:)

Dramatik
0

Kan du inte dela upp dem i kön på två bilder också förresten?:)

Kalli
4

Detta är mest troligt flickor:

Kalli
5

Och de ev. pojkarna som inte var lika samarbetsvilliga. Och jo, tycker mig också ana pannfläck på åtminstone en av de ljusa bebisarna.

Dramatik
0

Blir spännande att se vad det blir av dem:) Såg på de nya bilderna nu också att de mörka inte verkar ha så mycket vitt som jag först tyckte det såg ut som:) Jag tyckte hela frambenen såg ut att bli vita, men såg nu att där var avgränsat:)

Kalli
0

Precis, de har färg ner på benen och bara vitt längst ut på svansen så gissar Eubk. :)

Kalli
5

Mer skymt av ev. pannfläckar.

Kalli
4

9 dagar gamla.

Kalli
8

Bebishög!

Fjordell
1

Hjälp, vilka vackra små underverk❤️

irjavera
1

vill köra ner näsan i den där godishögen!!

Dramatik
1

De är helt bedårande!😍

Kalli
4

11 dagar gamla - Bebis 1

Kalli
3

Bebis 2

Kalli
4

Bebis 3

Kalli
3

Bebis 4

Kalli
3

Bebis 5.

Kalli
3

Bebis 6

Kalli
4

Bebis 7

Kalli
3

Bebis 8

Kalli
4

Bebis 9

Kalli
3

Vill någon gissa på färgen på de ljusa bebisarna är det välkommet. Det som gör oss lite fundersamma är deras ljusa färg som små om man jämför med ex. deras mamma (Dark Pearl) eller bror (Mink) i samma ålder.

På bilden är de tre dagar gamla.

lekandur
1

Men Gud vad underbara!!!! Är helt såld på dem svarta alltså.. Kommer definitivt komma att sitta och sukta efter mer bilder!! Sötkorvar!!!

Where you invest your love
you invest your life 

Dramatik
0

Men vänta nu, är Anleiga den som var dark Pearl? Det har jag inte alls fattat, i tråden där vi skulle gissa ungar ser hon ju inte alls DP ut?! Men hon gjorde det definitivt som yngre. Eller bilden på henne i andra tråden är missvisande?

De ljusaste i denna tråden tycker jag inte ser DP ut heller. Vet ni vad den (de?) "bruna" är? Alltså den eller de som är lite mörkare än de ljusaste.

Kalli
0

#32: Finns väl bara två bilder på henne i den tråden, sen finns det ju en del bilder i hennes egen färg tråd: http://rattor.ifokus.se/discussions/51969ebe8e0e745c30000f4b-vad-tror-ni-for-farg?participating-1

Här är den nyaste bilden jag har, tror att den är hyfsat korrekt i färgåtergivningen. Hon har absolut blivit mörkare som synes.

Kalli
0

Tog några halvbra bilder nu när hon åt välling också, man ser ju pälsen i alla fall.

Och nej, jag är inte säker på vad den bruna är för någon. Tänkte mink från början men han är mörkare och brunare i färgen än vad jag vill minnas att Axjon var.

Dramatik
0

Ah, på dessa bilderna ser hon DP ut tycker jag. Men den översta i gissa-tråden ser verkligen mycket mer minkig ut. Visserligen är det ju en minkvariant, men ändå:P Hon är dock lite mörkare än de DP jag haft faktiskt, men det behöver ju inte innebära att hon inte är DP ändå.

Jag trodde också mink först, men på de nya bilderna ser han definitivt inte mink ut tycker jag. Däremot ser han ut som en chokladråtta borde göra i mina ögon, dock brukar de ju inte alls ha dem färgen, men det hade varit sjukt snyggt om choklad såg ut så:)

Vilken spännande kull det blev! Vad ligger det för färger bakom? Kanske blir lättare att avgöra om man har lite mer att gissa kring:)

Kalli
0

#35: Mink, Russian Blue, Dove, Coffee, Blue, Burmese,
ev Choklad.

Dramatik
3

Men blä för så många färger när man ska luska i det😛Har ni några gissningar?

Jag suger på burmese, men den bruna kan inte vara det (eller sable, men nu är jag verkligen ute och snurrar)? Eller skulle den kunna vara choklad? Inte för att jag är så övertygad själv, men slänger ur mig frågan ändå till dig som ser dem i verkligheten.

De ljusa då, lilac är ingen möjlighet? Dock beror det på hur man tycker att en lilac ska se ut, jag googlade bilder nämligen och vissa som benämns lilac skulle kunna se snarlika ut. Och då tänker jag främst på bebis nr 5 i #25.

Blir ögonen svarta eller rubin på de ljusa?

Har bebis 3, 5, 7 & 9 samma färg? Tycker 3 & 5 ser lika ut och  7 & 9 lite annorlunda?

Det är inte möjligt att iaf 3 och 5 är någon variant på dove annars?

Kan 9 vara någon burmese-variant? Burmese kan ju komma i ganska många olika färgkombos, och jag har som sagt usel koll på dem. Men jag kan inte komma på någon annan färg som skulle vara så brun i tonen.

Och där tror jag att hjärnan blev överhettad :P

Kalli
2

Vet inte, väntar med spänning på att de öppnar ögonen. Men de såg ljusare ut när de var små än de svarta.

Kalli
0

Menade såklart att ögonen såg ljusare ut. Angående färgen har de i stort samma nyans och har utvecklats lika så det är mest troligt samma på alla ljusa undantag den bruna då.

Kalli
4

Tre sovande svarta skönheter - Idag är de 12 dagar gamla.

Kalli
3

Pannfläckspojkar.

Dramatik
0

Haha, jo jag förstod att du menade ögonen😉 Hmm, på sista bilden ser inte pannfläckspojken så brun ut som på förra fotot. Nåja, jag ska inte spekulera mer innan de öppnat ögonen iaf, det gör mig lite smått tokig :P

Har de fått några namn ännu?:)

Kalli
2

Inga namn ännu vad jag vet. Inte jag som bestämmer dock. :)

Imorgon öppnar de förhoppningsvis ögonen, men de är redan ute på upptäcktsfärd.

Kalli
4

Dramatik
0

De är så fina! Men vilka luriga färger, nu ser de helt annorlunda ut jämfört med de förra bilderna:P Synd du inte bor nära så jag bara kunde kommit över och kikat på dem i verkligheten:P

Kalli
0

#45: Du får flytta. ;) De är skönheter (inte alls partisk) och nu har de börjat öppna ögonen men de två första är såklart två svarta bebisar. Jag får öva mig i tålamod.:)

Dramatik
0

Haha visserligen diggar jag göteborgare, men jag vill inte flytta från Skåneland :P

Spännande med öppna ögon. Hoppas de andra kikar fram fortare än kvickt också. Och tycker du att du övar tålamod så skulle du bara veta vad jag gör, jag måste ju vänta tills det dyker upp bilder här i tråden innan jag kan se:P ;)

Kalli
2

Inga öppnande ögon ännu så vi får hålla tillgodo med några sovande bebisar.

Dramatik
0

Ljuvliga!😍

Kalli
1

Misstänkt likt detta: http://rattor.ifokus.se/discussions/4d715c84b9cb46222706b591-vilken-farg-ar-jag men vi får väl vänta och se. :)

Kalli
3

Bebis 1: Om jag kunde ha honor och hanar hade denna pojk stannat kvar. Han satt och knastrade i min hand större delen av tiden och nu sitter han i min nacke och gör detsamma. Kan också tänka mig att han kommer bli rätt fåfäng eftersom knastrandet bara avbröts för att putsa sig själv (och mig) inför bilderna.

Kalli
1

Ännu en liten kille, mer rörlig men satt åtminstone still för att putsa sig och då får man passa på. 😉

Kalli
2

Ännu en putsare men mer lugn och sansad. Sitter just nu och smaskar innanför tröjan i min nacke. ❤️

Dramatik
0

Herregud, farligt söta ju!:)

Jag håller med om Burmese på de ljusa, pratade med C igår och vi tyckte det verkade troligt. Sen tror jag faktiskt att den mörkbruna kan vara en sable burmese. Kolla denna sidan och jämför (en bit ner) :

http://www.ratz.co.uk/comparison_B.html

Kalli
1

#54: Vågar varken säga bu eller bä, kanske blir de helt vanliga och underbara minkar. :)

Biltext: Ännu en supermysig och nyfiken kille. Den första att öppna sina vackra mörka rubinröda ögon. Får verkligen intala mig själv att jag inte ska ha hanar. :)

Dramatik
0

#55 Se där, då sprack teorin om burmese om de har mörka rubinögon. Burmese har svarta ögon. Dock kan Russian burmese (Russian blue burmese) ha mörka rubinögon. Har den mörkbruna ungen också mörka rubinögon?

Vanliga minkar hade varit lika fint det, men de ser inte ut som några tycker jag :P

Kalli
0

#56: Tror att han har svarta. De ljusa ser dock i ärlighetens namn ut att ha svarta ögon också i mina ögon men när man sen tar bilder ser man ibland ett rött stänk.

Kalli
1

Och så en liten Black Eubk pojke, det är jag åtminstone säker på. ;)

Dramatik
0

Oh, well vi får väl avvakta och se. Det är bara jag som inte kan sluta luska i deras färger. Olidligt spännande tycker jag:)

Men kan inte svartögda råttor också få rött stänk i ögonen vid fotografering? (har ingen aning själv)

Kalli
1

Och så flickorna: En liten nallebjörn. Hon ser verkligen nästan helt rund ut i ansiktet på bilderna. Blixten var dock ingen höjdare, hon blundar på de flesta av korten. :)

Kalli
4

Jag är svag för råttor och tungor, denna bilden är ju också bara för söt.

Kalli
1

Samma flicka som ovan (och en hundnos). Väldigt kavat liten sak som klättrade omkring och inte riktigt ville sitta stilla. Till mitt försvar hade hon nyss vaknat från lite sovande i min tröja så hon var väl pigg och redo.

Gabriella.L
0

Åh vad alla är otroligt söta! Jag fastnade dock för flickan på bild nr #61 och #62!
Något så otroligt gullig!

Dramatik
0

Men gullepluttar då!😍

Kalli
2

Ännu en flicka som fastnat på kort, såklart när hon putsar sig.

Kalli
1

Sista bebis, också en liten flicka.

[Lyric]
2

Så söta, skulle kunna kidnappa allihop! 😍

Wonderful78_rat
2

Men herregud jag dör!!!!!🙂

det var då det sötaste jag sett… enligt min mening finns det inget sötare än en liten råttis som tvättar sig. ❤️

helt otroligt söta råttor.

Kalli
2

Färska bebisbilder, 3 veckor och 1 dag gamla. :)

Först ut en Bareback m pannfläck, Hane, Rex.

Kalli
1

Black Varigated mm med pannfläck, Slät, Hane

Kalli
1

Bareback med Pannfläck, Rex, Hane

Kalli
1

Black Eubk, Slät, Hane

lekandur
1

Men jag dör söt-döden!!
Så fruktansvärt söööta!!

Where you invest your love
you invest your life 

Kalli
1

Eubk, Rex, Hane

Kalli
1

Black Eubk, Rex, Hona

Kalli
1

Bareback med Pannfläck, Slät, Hona

Kalli
2

Black Eubk, Slät, Hona

Kalli
3

Höll nästan på att glömma sista bebisen. Illa!

Eubk, Rex, Hona

marsvins
0

oj oj vad söta❤️

råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂

Elinisa
0

Gud vilken sötchock! -Särskillt #61! :-)

Dramatik
0

Vilka små godbitar!😍 Tur man inte har diabetes för då hade jag varit typ död nu :P

Kalli
2

Nu var det länge sedan. Hela 5 veckor blir sötnosarna på Söndag. :)

Kalli
1

Använder mattes fot som utkik.

Kalli
1

Obligatorisk putsbild, denna gång på mamma Anleiga.

Kalli
1

Sådan mor sådan dotter.

Kalli
1

Undra vad det är här uppe..

Kalli
2

Jycken ville såklart också vara med och ligga i sängen och blev därmed grundligt undersökt.

Kalli
2

Rextös

Kalli
1

Den lilla fläckiga hanen poserar.

Kalli
1

Bror och Syster.

Kalli
3

Mamma!

irjavera
1

Får försöka hålla ut 16 dgr till.. Se'n blir det bus-träff!! Ser så mkt fram emot detta!

[THEfluffyRAT]
0

#91 åh vilka öron 😍

Dramatik
0

De är helt fantastiskt fina allihop! :)

Bullerbytjejen
0

jag e ju väldigt intresserad av va dom ska heta ^^

Kalli
1

Det där var ju också en sovstil…

Dramatik
0

#96 Aj, aj, stretchning på hög nivå😃

Kalli
1

En av töserna som flyttade till sitt nya underbara hem i helgen.

Kalli
1

Med mamma i bakgrunden.

Kalli
1

Nyaste typen av huvudbonad. ;)

Kalli
1

Båda töserna. :)

Rmk02
0

Så fina

irjavera
0

Åh!!! Så mysigt att se bilderna!! Sitter i skrivandes stund med de två busfinkarna i luvan! De är helt otroliga! Pigga och oerhört framåt samtidigt som de är väldigt trygga individer. Bästa kombon. Så glad att ha dem här!! 

Hälsa tjejerna och killarna! Bättre råttfamilj (inkl matte) finns inte! ❤️

Kalli
1

Jag är glad att de är hos dig, vet att ni kommer passa varandra utmärkt. :)

Och så bonusbilder på min fotomodell:

Kalli
1

Han verkar alltid bli bra på alla bilder.

Kalli
1

Till skillnad från detta:

Kalli
0

Nej, nu är jag orättvis. Det finns söta bilder där han inte blundar också:

Kalli
0

Och denna med brorsan:

Kalli
1

Bill och Bull.

Kalli
0

Svårt att fota svarta släta glänsande pälsar med blixt. :)

Kalli
0

En sista på fotomodellen.

Kalli
1

Brås på pappa sin. ❤️

emeliebjormo
0

Otroligt vad fina! Jag vill också ha två söta små hanar, hoppas att jag hittar några snart. :) man dör verkligen sötdöden när man ser dom. :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

Kalli
2

#113: Tack! Jag önskar faktiskt att jag kunde behålla allihopa, de är helt underbara. Hoppas du hittar dina bebisar snart. :)

Pappa och son på bild. ❤️

emeliebjormo
0

#114 ja jag förstår det! :) för du säljer inte dina utan att man träffat dom? Känns omöjligt att hitta några i Jämtlands län, överväger att ta tåget till Stockholm för ett dygn för att få hem två fina, friska killar. :)

Kalli
0

#115: Inte annat än i undantagsfall om det gäller förstagångs köpare. Jag menar inte att misstro någon men man vill ju att sina små får det så bra som möjligt. :) Dessa kommer dessutom mest troligt flytta innan jag åker upp till Örnsköldsvik och Stockholm.

emeliebjormo
0

#116 ja men det är förståligt. :) just nu har jag läst på om allt, kollar och läser att jag kommer över. Ligger här hemma i soffan istället för att vara ute på krogen och bara längtar tills jag har två små kompisar här bredvid mig. :) vet inte när jag längtade såhär mycket efter något sist!

zickan
0

Vad har de för stam bakom?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Kalli
0

#118: Det är främst Daydreams med inblandning av Glimmer och Arinellas. Eller är det något mer specifikt du undrar över?

zickan
0

#119 Bara uppfödarnamn säger inte sä mycket ;-).

Kalli
0

#120: Därför jag undrade om det var något annat mer specifikt du undrade över så jag skulle slippa rabbla hela stamtavlan, det är ju några namn. :)

zickan
0

#121 haha aaah sant. Tänkte mest på vad det fanns för föräldrar närmst bakom. om du hade nån stamtavla att lägga upp

Juliastrom
0

Okej, men nummer #69 var ju bara det sötaste jag har sett :O I need him!

Kalli
1

#122: Här finns föräldrarna: http://rattor.ifokus.se/discussions/5292510f8e0e745759000519-s-star-trek-kullen?participating-1

#123: Visst är han bedårande, saknar honom redan.

Dramatik
0

Rycker lite i denna tråden, hade varit kul med nya bilder på sötnosarna! :)

Kalli
0

Oj, hade helt missat att du skrivit här Dramatik. Jag kan ju bara bistå med Lal men här kommer några bilder på henne:

Kalli
0

Lal som flörtar.

Kalli
0

Lal

Kalli
0

Har ju såklart också bilder på Anleiga.

Kalli
0

Ute på upptäcktsfärd.

Kalli
1

Och en inte allt för bra bild som jag tog med mobilen när jag var uppe och hälsade på två av syskonen som bor i Sthlm. Detta är Vandalen som somnat i min jacka.

Dramatik
0

Vad kul att se dem vuxna nu :) Jättefina har de blivit, och mamma är såklart också fin :)

Och vilken härlig färg på Lal, så varm! :)

Behöll den mörkbruna hanen med pannfläck sin färg? :)

panini
2

Måste bara säga att de har blivit så fina! Du ska vara stolt över att du har fött upp dom! ;)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.