Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 585 ggr
MichaelaM
0

Söker två råttor ♡

Hej jag söker två sötnosar. Bor i Halmstad :)

Zolah
0

kan vara bra att skriva lite mer saker :3 som ska det vara honor eller hanar? hur ska man kontakta dig? etc etc

Elisabeta
0

Hej!

Om du har vägarna förbi Göteborg, kan vi snacka om saken.

Zolah
0

Jag har inte vägarna förbi, jag bara tipsade om vad som är bra att ha i en annons :) bättre information = mer folk som är intresserade av att höra av sig.  Precis som köpare vill känna sig trygga så vill även en del försäljare vara det :)

zickan
4

Ett tips är att kika lite  på djurtransport.ifokus.se eller transporthjälpen och sånt på facebook. Kan du få lite hjälp med transport om du skulle hitta en råtta på annan ort. 

Men vilket kön du önskar är alltid bra att säga. Nått jag brukar fråga intresserade är. Kort beskrivning om vem man är. Det är mest för att jag bara vill få lite mer kontakt med personen. 
Men där brukar man även få ett hum om personen skulle va bra hem åt aktiva råttor eller bättre med lite lugnare. 

Brukar fråga om hur råttorna kommer få bo, äta, bottenströ, hantering osv. För att få lite koll på vad en person kan och hur denne planerar sköta mina bebisar. Då ser jag om det dyker upp nått som en person kanske inte vet, osäker på osv. Och då skriver jag råd tillbaka.
Blockerar man mina råd så kan man leta råtta på annat håll. Kan man ta till sig och kanske prata om saken är bra. Oftast handlar det om enkla saker som foder, bottenströ och inredning. 
Nu senast var det en jätte trevlig tjej som skrev illerfoder som mat till dom. Vilket inte är bra alls. Kan man putta folk åt rätt spår innan de tar hem djur :-)

Men frågar även om avel och utställning. Vissa kullar vill jag inte skall gå i avel hos personer jag inte känner väl pga gener de bär på man måste ha koll på hur de funkar som ev annat de kan bära på. 
Men även där ge råd och diskutera saken lite innan råttorna flyttar. 
Frågar om utställning pga att den som verkligen vill ställa ut vore synd att ta kanske den med sämst teckning/färg. Inte så mycket att göra om en person kommer hit och klickar för en som kanske inte skulle gå bra övh på en utställning.
Men man kan försöka om man vet om det. 

Normalt kan man ta det mesta i pm. Men skriver man en rad så brukar det va mer lockande för uppfödare att höra av sig. Sedan är det smart om man är aktiv och letar upp, mailar/ringer uppfödare och kollar lite.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MichaelaM
0

Hej! Ny på sidan där av mitt korta inlägg fattar inte sidan helt ännu ;) har fått tag på två sötnosar nu så letar som en galning efter en lättstädad stor bur. Någon som har i närheten av halmstad? :)

orats
0

Jag vet inte hur de bor under tiden, alltså hur bråttom det är. Men finns annars en bra hemsida med stora, bra och hyfsat billiga burar - zooplus.dk 🙂

Totiandbianca
0

Rsd95 är en bra bur.