Vem leder flocken?
Om du bara har två så får du inte ett direkt flockbeteende, det kommer endast att synas om du skaffar fler.
Alfan är inte den som äter först och är bufflig, tvärtom, han är snäll och go, han äter som nr. 2 och bara hans närvaro lugnar flocken.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Då är det inte så konstigt då att jag har svårt att veta det :)
||My Love For Animals Is Immortal||
Näe 🙂 Skaffa fler så får du chansen att studera deras flockbeteende, det är väldigt intressant och spännande om man nu är virad som jag är 😃
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#3 Håller med om att det är väldigt intressant att studera! Tar dock en stund innan man "kommer in i det", men sedan blir allas roller så självklara!
#1 min alfa är faktiskt den största också :) Eller ja, han är tjock… Märkte inget när jag hade två, men när jag skaffade fler började man märka först genom vilka som först "hälsar" nät man introducerar och vem som säger ifrån när det är nog osv. Även alfan de flesta bebisar sovit hos första natten.
Här hemma är det ganska tydligt den äldsta som bestämmer. Hon är den som håller hela flocken i schack men är aldrig bråkig eller liknande, men man kan se att om det blir gruff eller liknande så är det hon som sätter ner tassen 😃
#6 hahaha! Sätter ner tassen 😃