Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1548 ggr
[12345678910]
3

Lyx recept!

Hejsan!

Jag har själv inga råttor!

Men jag ville ändå göra denna lilla tråd :)

Här tänkte jag att ni kunde skriva recept på mat och godis!

Och grejen är att ni ska skriva lite mer onyttiga recept

som ni inte ger era råttor så ofta men som dem kan få någon enstaka gång!

OPS!!!

Receptet MÅSTE INTE var onyttigt! :)

Men jaa bara att det är lite mer lyx recept ;)

Cederin
3

Min första tanke var pannkakstårta, typ små små plättar med någon frukt emellan, kanske mosad banan. Sen utanpå kanske det kan vara yoghurt istället för grädde (hur det nu kan gå till, haha) och bär! Kanske när de fyller år?

Sen tänkte jag också på fettsnåla sockerfria muffins med bär i, som man kan göra i knäckformar för att få dem sådär små. Det hade nog  varit en ganska rolig syn Glad

Mina kanske inte är direkt onyttiga (?) men några roliga "lyx" recept iallafall, hehe. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

mikeiko
3

Råttanpassad tartarbiff

Rå nötfärs blandat med rå äggula, en proteinbomb som gör dem som tokiga varje gång xD

darkness
0

*Puttar* Vill se mer ;D

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

hus-musen
1

Har inget mer specifikt än leverpastej! :)

Qui dormit, non peccat

Ruzicka
0

Jag läste på mus.ifokus två recept för möss, det kanske funkar till råttor också?

http://mus.ifokus.se/articles/4ee67cdad4ebea5d0604e50b-baka-gott-till-dina-moss?articles-2

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

hus-musen
0

#5 Möss och råttor äter samma saker så det där funkar helt klart :)

Qui dormit, non peccat

minky
1

har just nu ett gäng kisse bäbisar här hemma o kokar välling till dem… den är super poppis hos råttorna med

2dl mjölk

1 msk maizenamjöl

1 tsk druvsocker

1 msk smör

1 ägg gula

vispa ihop mjölk, mjöl, socker o koka upp.  vispa hela tiden annars bränner det fast. ta av från plattan o vispa i smör o ägg gula

Swadika
1

Till min förra råttar födelsedag gjorde jag en sorts pannkakstårta som #1 sa (: Fast ändå lite olik.

2-3 plättar (beroende på hur många lager man vill ha, minst två. som botten och lock)

Bre mosad banan mellan lagrerna.

Istället för grädde hade jag leverpastej (en höjdare kan jag säga)

Så toppade jag med små äpplebitar. Nomnomn tyckte råttorna ^^

Men mata inte i buren xD Det blir väldigt kladdig :P

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cederin
0

Kom på ett nytt recept i stund då jag skulle mata, kanske inte så lyxigt men det var väldigt uppskattat ;)

Vi märkte att de inte brydde sig så mycket om grönsaker, så vi "lurade" dem lite och mixade ned det tillsammans med potatis och äggula. Nu äter de som hästar!

Det jag hade i var kokt potatis, en rå äggula, några bitar kål och hackad tomat. Mixa så det är slätt men ändå lite klumpar kvar.

Kladdigt blev moset dock, de torkade av tassarna på en handduk som låg under skålen Kyss haha..

Medarbetare på Naglar och Hår

[Alenzi]
0

Har ett recept på råttkakor på min råttblogg :P

http://ratcraze.blogspot.se/2011/05/neas-rat-crackers.html

Tror dock inte det kvalar in som onyttigt, men populärt är det definitivt varenda gång :)

panini
0

Putt :)

Cert
0

mixade nötter och frön med äggula och majsvälling