Sjuk råtta
Jag har märkt att min ena råtta, 1 år o 6 månader gammal, gömt sig nästan hela dagen och knappt ätit eller rört på sig alls. Jag tog ut henne ur trähuset och satte henne framför matskålen och då såg jag hur hon vinglade tillbaka till huset och knappt kunde gå utan att ramla omkull. Hon har alltså fått hemsk dålig balans på extremt kort tid, bara på en dag, och hon verkar inte må bra alls….
Den här råttan brukar vara den med mest energi, som springer runt och utforskar allting, springer och gömmer all mat hon kommer åt och alltid först att springa fram och hälsa, pussa och putsa mig överallt. Just nu så verkar hon inte bry sig eller glädja sig över någonting.
Kan det vara stroke? Blodpropp? Hjärnblödning? :(
Jag ska ringa veterinären det första jag gör imorgon bitti och antagligen får hon somna in vilket känns förjävligt då denna råtta, och hennes syster, är mina allra första råttor som varit med mig i snart 2 år och utan att överdriva det bästa som hänt mig. Trodde aldrig att den här dagen skulle komma
Medarbetare på Social fobi iFokus
Det behöver inte vara så illa att hon behöver somna in. Är det en hjärnblödning tror att de kan repa sig ganska bra, även om de naturligtvis är väldigt dåliga första dagarna.
#1 Okej. Självklart vill jag inte låta henne somna in, det är det absolut sista jag vill. Vet du om det finns någon medicin eller något som kan hjälpa henne att återhämta sig?
Vilken veterinär i Stockholm skulle ni rekommendera?
Medarbetare på Social fobi iFokus
Hoppas du redan fått hjälp för din rådis, men om inte så är Roslagstull den absolut bästa veterinärkliniken för råttor i Stockholm. Vi har gått dit med alla våra råttor i många år och djuren behandlas med kärlek och respekt.