Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 6520 ggr
KickanW
1

Hur många burar har du?

Jag insåg att det måste vara ett råttägarsyndrom det här med att köpa burar. Hur många burar har ni och hur många flockar råttor?

Jag har själv en råttflock men tre stora burar, en mellan och två små burar… Plus fyra transportburar i olika storlekar.
Sammanlagt 10 burar för 5 råttor! :D

Tramsa
0

Jag har två flockar. Pojkarna bor i en stor voljär medan tjejerna numer bara har en Jenny-bur. I källaren står en furet XL och två andra burar. Hos pojkvännen finns två burar. Jag har också två transportburar.

Kirameki
0

Hmmm… *funderar*
- Furet Tower
- 3-råttorsbus på vinden
- Stor hamsterbur/bebisbur/transport
- Plastbox/transportbur
- Liten transportbur

Blev inte överdrivet mycket :) Men jag har ju tittat efter fler burar. Har en liten flock på 3 tjejer här hemma.

Mastoll
0

Jag har två burar och två råttor, men det är bara en av burarna som används ;)
Sen har jag också två transportburar.

cosmonita
1

Det beror på. I grunden har jag två stora voljärer i olika rum, ett rum för honorna och ett annat för hanarna. Där får de springa fritt in och ut ur sina burar i respektive rum

Sen har jag ibland även en bur för mamma och ungar och senare även en annan för små hanar som behöver flytta ifrån sina kvinnliga släktingar. En sjukbur händer det att jag får ha också om jag har en krasslig råtta eller flera. Och ibland karantänbur.

Så två burar egentligen men i värsta fall 6-7 om det vill sig illa…

Och då är inte transportburarna inräknade, har ganska många.

KickanW
0

#4: Jag menar helt enkelt hur många burar ni äger, inte hur många som används :)

Nicciz
2

Jag äger fjorton gallerburar Generad sex transporter och fyra faunaboxar, en maxiduna och två andra liknande faunaboxar fast låga.

cosmonita
0

#5 Aha, blev lite förvirrad när jag började tänka på hur många flockar…

låt mig räkna…

I runda slängar 14-15 st burar inklusive transportburar.

Två flockar.

Allamej
1

3 flockar och en solitär så det blir 4… + 7 som har använts på ett eller annat sätt… Stor petbox och 3 transporter… Så 15 stycken! Har varit fler men jag har sålt 2 och lånat ut en… Och jag söker fortfarande efter bra billiga burar för man vet ju aldrig :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

LimE-6
0

Jag har två burar som sitter ihop, på två råttpojkar =)

firefly
0

Jag har 4 honor och 3 burar - en furet tower och två små burar :)

Falurven
0

Äger två stora rymliga hemmabyggen i galler, plus en något mindre men som fortfarande är rymlig, som brukar användas till karantän/sjukdjur/mammaråttor. ^^
**
3 sammanlagt för tillfälle. Men jagar hela tiden fler xD**

Mvh Nathalie

empan-hampus
0

Jag har två ;) En bur som dom brukar vara i när jag städar den stora =) hehe och jag använder även den som utebur :P

Babbett
0

Jag har 2 voljärer, 2 parakitburar, 1 hamsterbur (används som bebisbur) sen har jag ca. 7 transportburar (kommer inte ihåg exakt).

Jag har 3 flockar, 1 honflock som bor i en av voljärerna och 2 hanflockar, en i den andra voljären och en i den ena av parakitburarna.

LeTigre
0

Jag har två flockar, en i ett hemmabygge och en i en stor papegojbur. Sen har jag en extrabur för nytillkomster eller nödfall och två transporter.

Pandae
0

Jag har inte en enda bur;P hoho
jag har istället ett stort terrarie:). Funkar kanoners^^
Har bara en råttflock med 7 honor:)

Men jag har iofs transportburar:) 1st råtttransportbur och två vanliga (men som råttorna får vara i när jag städar) =)

idaleck
0

Jag har en bur och en transportbur, och på torsdag ska jag hämta en till bur som ska fungera som semesterbur/extrabur om och när det behövs.

Regn
0

Jag har tre burar till tre råttor. En stor gallerbur, en mindre reservbur och så en transportbur.

[Castaway]
0

Jag har två och en halv bur. Dvs jag har en bur råttorna bor i i min lägenhet, och en hos mina föräldrar+en utan botten som står på den hos mina föräldrar så den blir större ;P Sen har jag en transportbur… Och så önskar jag mej en till när jag fyller år den 13e, den som är dubbel är så himla opraktisk >_<'

Två råttor, kan tilläggas :P

wintermynta
2

Har:

4 Gallertransportburar
 3 Öb burar
 3 Stora permanenta voljärer.
 3 Dunaburar strl medium
 2 Aladino burar
 2 Bebisburar
 2 Plasttransportboxar
 1 Habitrailbur (utifall man köper en bebis)
 1 Karantän bur
 1 Vanlig råttbur.
Det blir 21 burar totalt till 27 råttor och 12 bebisar.

Daydreams
0

2 dubbelvoljärer, 2 halvstora burar, 2 mini burar, 2 transportburar

zickan
0

beror mycket på om du menar burar till endast råtterna. burar som jag anväder eller har ståendes eller som jag köpt till råtterna men använder till andra djur.

Jag har runt 20tal burar köpta för råtter men som andra djur fått ta över. Åt råtterna anväder jag i dagläget en fågelbur att ha ute, 2 voljärer, 1 dubbel kaninbur, 1halvstor fågelbur till karantän, 1 halvstor fågelbur till råttkull samt en stor labb bur ifall olyckan är framme eller det är bråk så jag snabbt måste ha en bostad åt en råttis innan jag hinner fixa upp ny. Men den används mest när jag städar ur burarna om de inte är ute.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Stephanie
0

Ajjävlar, det vill jag inte ens räkna på… =O

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Grodan
0

en, två, femton… ska man räkna alla transportburar?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stephanie
0

Jag måste ner och räkna, men det är 5 råttburar, två hamsterburar och två transportburar i mitt rum. Plus en liten hamstertransportbur om den också räknas ;) Men det är bara burarna i mitt rum. Sen har jag några burar utanför rummet också =P

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

sussa08
0

Tror jag har tre, överväger o köpa större resebur om jag hittar på blocket :D Plus att jag kanske får en till transportbur snart ^^

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

UpptagetNamn
1

Jag har en flock med flickort, 8 stycken.
En flock med killar på 2 stycken.
Varsina stora burar som dom bor i.
+ 7 burar som inte andvänds just nu

Terato
0

Jag har för tillfället två flockar. Två burar!

Transportburar har jag två st från Öb, två svarta gallerburar och en lite större kattransport i galler som funkar bra som tillfälligt boende.

Det blir.. 7 stycken!

Men jag planerar att bygga en till större bur sen när jag flyttar. Har kommit på att det kan vara ganska praktiskt med burar i flera rum så att man kan flytta runt på dem om det behövs.

Sen skulle jag vilja ha en till tillfällig gallerbur, men skulle helst vilja att den var ihopfällbar för de tar ju lite plats i förrådet och i bilen om man behöver ta med dem till stugan, typ.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

niffen
0

Jag har då…
En voljär
En väldigt hög "kaninbur", typ vanlig råttbur
En vanlig råttbur
Ett terrarie
Fem transporter
Två bebisburar/sjukburar
En hamsterbur som funkar som tillfälligt boende eller utställningsbur

Allt som allt 12 burar alltså, till två flockar, tre tjejjor och två killar!

marinelady
0

Innan flytten hade jag fyra stora vanliga råttburar till 4råttor, men jag fick ett infall och skänkte de 2 största till djurskyddet här i västerbotten, hoppas de får nytta av dem, för jag kommer inte få det nu när flocken bara minskar. Men utöver de 2 burarna har jag 2 transportburar och en "väska" som är omgjord till bur…

TacoBelle
1

Ärligt talat så vet jag inte. Fundersam 

*Räknar* Två stora voljärer, två stora hemmabyggen, en större duna, en mindre duna, en parakitbur, en massa mindre hamsterburar i källaren (kanske 5 st), en lite större hamsterbur, två kattransportburar, en ÖB-transport, två runda transportburar, tre petboxar, ett terrarium…

Fast ändå är jag på jakt efter fler! Skrattande

Ladyinred
1

En voljär, en råttbur (tillverkad i det endamålet), en stor marsvinsduna och en liten hamsterduna, tre (eller fler) akvarier i olika storlekar, tre terrarier, massa massa petboxar i olika storlekar, tre katt transporter och en liten ful blå transport till smådjur.

Girlie
0

Jag har 2 Ferplast Duetto, 1 Ferplast Aria, 3 Gallerburar och 1 råttflock. 1 av Gallerburarna är dock "lekbur" och står också i  köket tillsammans med en Duetto. Arian ska hem till Norrland och då kommer 1 av Gallerburarna att kastas.

Kristall
1

Räknar inte med kanin- eller hamsterburarna nu, blir en hel del då. :P Men.. hmm… En fågelbur, en dubbel kaninbur, en hel del (söndriga) transportburar, en karantän-/sjukbur, en träbur som jag tror vi har slängt..? (ett skåp omgjort till råttbur) Och en bur som jag har satt ihop av en råttbur och en kaninbur. Har säkert glömt någon nu :P . Har 0 st råttflockar för tillfället dock.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

PaaatyPalm
1

vi har 8 råttor, en på G & en kull som föds nu till helgen. Och vi har dessa burar:

• En stor bur som min pappa svetsat, är typ 2 meter i taket, jätte stor.
  • 2 stora råttburar
  • 1 stor asså XXXL hamster bur ( fast den andväns bara typ på semester o så )

Tror det va alla (?), men sen har vi ju typ tusen transportburar

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

_Jag_
0

Har tre råttor och en stor bur som används sen har jag väll typ tre andra burar som blivit över vid olika tillfällen…

Psykbollen
0

Har två råttor & två gallerburar + en transportbur ^^ :P

Lottar8
0

Man kan ana ett visst visst beteende bland råttfolk! Burar är kul, man måste ha många o helst ännu fleraCool

Daydreams
1

jo men det är för att man hela tiden inser att ens råttor måste ha större bur, och större och STÖRRE, lol, sen kan man ju inte slänga dom gamla för dom kan ju vara bra att ha

piaca
1

Hmmm *räknar*

två jennyburar, en lite mindre bur, en ännu lite mindre bur. ( jennyburen har en av de mindre burarna uppe på sig). Snart även en stor voljär på g…3 transportburar.

Har två flockar..

Girlie
1

Glömde att jag har 5 transportburar i olika storlekar (det kan vara bra att ha) och en liten gallerbur jag också använder som transportbur ibland.

meilin
0

En stor bur, en liten bur, en större transportbur och en mindre.

KickanW
1

Min teori stämde. Vad är grejen med just råttfolk? :P

piaca
1

#42 allt för våra råttor? Oskyldig

Girlie
1

Okey, jag ljög. Jag har tydligen ännu en bur här i Norrland så just nu ser det ut som följer 3 voljärer, 4 fågelburar och 6 transportburar till 1 flock på 8 råttor. :)

Falurven
1

Nu har jag tre stora burar, varav en för honor, en för hanar och den andra är reserv/mammabur. Har även två mindre burar och två transportburar :D

Mvh Nathalie

Terato
0

Det KAN ju vara så att våra flockar har en tendens att bara bli större och större också.. :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

SweGizmo
1

Hmm nu ska vi se här, jag har 5 råttor… 2 honer och 3 hanar.. alltså 2 flockar.

2 Stora burar 

3 små burar/bebisbur/semeterbur osv

1 födselbur/bebisbur (dock en hamsterbur)

1 kaninbur hemma hos mamma.

1 transportlåda

så 8 st burar till 5 råttor;)

Min blogg: SweGizmo.se

hus-musen
1

hmm jag har

• 2 stora burar
  • en kattbur som används till bebisbur och resebur
  • 1 resebur

plus att jag ska köpa en jättestor voljär i veckan!!

så de blir en himla massa burar till 3 råttor!!

Qui dormit, non peccat

Nicciz
1

Kom på den här tråden när jag insåg att jag ständigt kollar efter fler burar. Det fast jag har Överdrivet många redan Oskyldig

Jag har just nu

• En megavoljär, 100*202*76

• En mindre delbar voljär 100*170*60

• Bebisbur 78*50*48

• 6kantig voljär 88*190*88

• 3 extra burar 65*58*41

• En som man kan dela till tre separata eller bygga ihop som man vill. Just nu 2delar 68*87*44

• Illerbur 80*100*54

• Stor fågelbur 95*75*50

• Blå Fågelbur 75*78*45

• Fågelbur 61*64*40

• En extra bebisbur 68*38*40

• Två små sjukburar 58*41*32

• En utställningsbur/sjukbur 50*

Och så massor av transportboxar/burar/petbox och faunaboxar som jag inte orkar räkna Tungan ute

Inte konstigt att lägenheten känns pytteliten, nu står ju mer än hälften på vinden men ändå… Men jag kan verkligen inte låta bli att kolla efter fler!!! Jag är burberoende Förvånad Skrattande

emmeb
1

Mina burar:

• Ett stycke voljär (FOP Lagos), där töserna bor.
  • En större parakitbur
  • En något mindre fågelbur
  • En liten hamsterbur för sjuklingar
  • Två möjliga transportburar, varav endast en brukar användas.

Sen har jag någon bur som har blitt skänkt till Råtthjälpen också men den räknas ju inte. ;)

empan-hampus
0

Jag har 3st just nu Tjejerna bor i en, Killarna bor i en och ensamråttan Tau bor i en :) Har haft högst 4 men snart har jag bara 2 kvar.. Tau ska nämligen få ett nytt hem..

Molle08
0

Jag har en XXXL hamsterbur..en marsvinbur/kaninbur.. sen söker jag fler eller större burar till råttor

zickan
0

Beror lite på hur man formulerar frågan. Hur många burar jag har som jag kan ha råttor i. Eller hur många burar jag använder till råttorna. Etc.

Jag köper inte bur åt endast råttorna. Hittar jag nått jag tycker ser bra ut och är intresserad av så köper jag den och efteråt bestämmer vad ska vara i den. Med de burar kvar i sthlm som inte kom med i flytten så har jag 18 burar med lagliga mått för mellan 2-72 råttor. Men de är ju inte till råttor allihop även om de går bra att ha råttor i dom.
2 av dessa burar är inköpta från början till att endast vara till råttorna. Den stora nya buren köptes för jag tyckte den skulle passa bra i vardagsrummet. får se hur länge tjejerna får ha den för sig själva. Kanske blir att ekorrarna förökar sig så de får byta burar med varandra.

misslee1987
1

Jag har en jättestor bur och en mindre till tre råttor.

Två honor och en hane!

Sen har jag förstås tre st transportburar med.

Förutom det har jag fyra st till stora burar men det är för att jag har en stadig skara på tolv st gerbiler!

Så det blir jag, mina föräldrar, en katt, två brunråttor, en dumbo och 12 gerbiler i en lägenhet (en trea)

Riktigt mysigt med alla djur :)

//Lena

Allamej
0

#54 Jag känner att jag bör berätta att dina råttor är alla tamråttor. Det finns inga raser inom tamråttorna utan bara olika pälslag och placering på öronen. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Love-
0

0

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Engagera
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi… jag har en bur men inga råttor - än så länge. Kommer ta hem de söta små liven om två veckor till mig. ^^

Jättefiin bur faktiskt! Knappt använd! Fick betala 600:- men kostade 1200:- i nyskick. Använd i ett halvår. De kommer ha värsta lyxvillan Tungan ute (den är ungefär 1 meter hög, 1 meter lång och en halv meter bred) Asfin!

Bullerbytjejen
0

jag har tre burar, två me grupper i och en i ensambur

[daniel85]
0

har 4 burar =) 3 som används =P 2 är till för råtthjälpen och meningen ska användas till kommade jourhem =D men de tar lite plats i förrådet alltså =)

gulzebra
1

Jag har en beboelig bur, och en flock.
Har utöver det en jäkla massa andra burar - några fågelburar (en av de kan iofs bebos av råttor om jag flyttar finkarna som bor där), hamsterburar, petboxar, vanliga transportburar, plastbyttor, dunaburar, vanliga hamsterburar, en marsvinsbur, ett akvarie… Men då har jag ju även zebrafinkar, måsfinkar, guldhamstrar och möss som bor i burarna också :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Driva]
0

Jag har en giganisk bur som de bor i, en halvstor bur som extra bur, samt en liten bur uppe hos min pappa, för när vi åker och hälsar på.

Sen har vi en kattbur och två plastbubblor till transportburar

hus-musen
0

jag har en flock på 4 råttor och jag har en stor voljär(som de bor i) en bur ståendes hos killens mamma när vi åker dit, en bur i källaren till reserv, en kattbur för transpor o en väska som fungerar som bur på korta resor.

Qui dormit, non peccat

Molle08
0

Jag har en XXXL hamsterbur..en marsvinbur/kaninbur.. 1 Parakit voljär, 1 transportbur Atlas 10 för resor.

Sen söker jag fler eller större burar till råttor

LimE-6
0

Jag köpte en ny bur för nån månad sen, en stor och fin från hornbach =) Pojkarna älskar den så jag är nöjd, måste bara komma på fler saker jag kan inreda den med men fantasin har tyvärr låst in sig någon stans =/

Har ingen bild på den men jag kan fixa om någon är intresserad!

AnneN
0

Än så länge har vi 1 bur, men inga råttor (kommer i slutet av månaden mest troligt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

rumpelstinskin
0

jag har 3 vanliga burar (en utlånad) och ska få en till. en transportbur och så vet jag inte om en annan bur är min eller inte alltså 4 hemma och helt sammanlagt blir det ca 6 burar :)

Ittna
0

Jag har 3 burar  men andvänder ena åt mina två pojkar =)

lolaisdenied
0

1 voljar
1 stor
2 mellanstora burar
2 transportburar
1 mindre bur

5 rått ponkar ^^,

mest används voljären och ena transportburen, de andra mest står och tar plats x)

CamillaS
0

1 bur med 3 tjejer
1 jennybur med två pojkar
1 liten transportbur från öb
1 galler transportbur
1 katt transport
1 duvtransport (till marsvinen)
Så har jag två burar med marsvin också^^

[manda94]
0

Jag har: en Lagos bur, en lite mindre bur, en transsportbur (plast) och en mini-fågelbur (sjukbur, mm) Glad

Till 2 råttor, Selma & Tora <3

Itchy
0

jag har 5st transportburar i olika storlekar 2st dunaburar som går att göra till en och samma bur

en stor bur till flickorna, en mindre som jag har att ha dem i när de är hemma hos mej och en mellanstor bur till 2st grabbar :P

9st burar allts, till 11 vuxna råttor

(och ska kanske köpa en hornbach snart)

You can't spell Bitchy without Itchy

cacao
0

En nyinköpt voljär.

Ett hembygge som består av en stor kanin/marsvinsbur i botten med en mellanstor marsvinsbur som andravåning.

En stor avlång golvbur med en stor fågelbur monterad uppepå.

En stor fågelbur.

2 mellan transportburar.

Så 4 burar varav 2 rymmer ca 5 vuxna råttor, den stora marsvinsburen har jag inte mätt men jag har tidigare haft 5 råttor i den också. fågelburen rymmer 2 råttor.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

BRAGO
0

Ha ha ha.. Ja det är något med det där med burar…

Har inga råttor… Än. Kommer två killar i slutet på månaden.

När senaste råttorna lämnade mig tänkte jag att jag skulle göra mig av med burarna, men det blev inte av. Nu kommer jag att behöva dom igen.

Har för tillfället:

1 Voljär

5 vanliga burar

5 Transportburar

Och som sagt inga råttor… Tungan ute Jag älskar burar…

Lancia
0

Hade inte en enda bur här hemma innan jag blev med råtta, nu har jag en voljär, två stora "ickevoljärer" (ca 10-12-råttors enligt burräknaren) och två mindre som passar för 2-3 råttor. Och två transportburar också, men dessa räknar jag inte som "burar".

P0okerface
0

3 burar till 2 råttor :D

Sweetheartno1
0

Har en Gibbon bur som mina 3 honor bor i. Molly bor i bebisburen med sina bebbar förtillfället. Har precis köpt en såndär voljär från Hornbach som jag håller på att inreda och så väntar jag på en Aladino transbortbur.. Glad

//Sweetie

cookie89
0

Jag har 3st, 4 om man räknar transport.

empan-hampus
0

Jag har tre flockar, Alltså tre burar. 2 i en bur, 5 i en bur och 3 i en bur.

Glad

Absinthe
0

Oj.. hmm..
Jag har tre voljärer, 7 mindre burar än så länge och i slutet av månaden ska jag hämta fler, det är väl bra att ha extraburar för extra tillfällen? =)
Borde köra till återvinningen med mina gamla burar jag hade tidigare, håliga bottnar.
Kanske borde skänka bort dem mot att personen själv lagar hålet i bottnarna och sprayar om gallret som är slitet. =P

[ratus]
0

1 bur till 2 råttor

JaneDoe
0

6 transportburar i olika format

1 bur till grabbarna

2 burar till tjejerna (Ihopbyggda på höjden)

1 bebisbur

2 lite mindre exktra burar

3 hamster burar (2 av dessa är ihopsatta)

1 litet akvarie

sålde nyss 3 stora burar blev för trångt i källaren

silverorm
0

2 voljärer, 1 underlatbur, 1 gigantisk hamsterbur som fungerar fint som födelse/bebisbur. Sen ett div småburar som just nu är ockuperat av div nataler…Glad

Angeln--89
0

2 transportburar

3 burar jag änvänder till råttorna och 1 som inte används

Ladyinred
0

såg att det var ett tag sen som jag skrev i den här tråden och endel har ändrats sen dess.

Nu har jag ett hemmabygge, ett gammalt vitt vitrinskåp i trä som det nu för tiden bor råttor i.

En mindre bur som är lagom till 3-4 råttor. Denna har jag byggt ut nyligen så den är lite större nu.

En stor vit voljär till min gp råtta.

Två tillfälliga burar som används enstaka gånger, en hamsterduna och en marsvinsduna.

Tre katt-transporter, lite petboxar och andra plastlådor som används till råttorna ibland.

Fyra terrarier till ormarna, två hemmabyggen och två i glas. Den femte ormen bor fortfarande i en plastlåda för hon är så liten.

teachingbirds
0

Jag har två stora burar, som är ihopbygda, och en transportbur i plast. Nästa gång jag köper bur blir det en voljär, men det dröjer nog tills jag övertalar sambon att utöka flocken. Just nu är de bara två systrar.

idisen95
0

jaghar 2 fågelburar en bebisbur en ännumindre bebisbur och 1 transportbur alltså blir det 5 burar för 1 råtta

imilija
0

jag har en stor voljär och en liten bur till transport. jag har två damer.

saknareytyp
0

Jag har två ihoppsatta stora burar till mina två tjejer.. :)

MangoMelon
0

Jag har:

Två normalstora råttburar
En mindre bur som jag använder till karantän/sjukbur
En duna
En bebbebur där killarna bor innan de åker till nya hem
En stor kaninbur som tas i användning först då hanarna är tillräckligt stora att inte komma genom gallret
En transportbur.

Har för tillfället 6 råttor, 4 honor och 2 hanar.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

[GlittriGris]
0

3 galler burar , 1 transport ,  har bara  2 råtter :P

pebb
0

Ehm, har 2 flickor hemma, de sitter i en stor bur, sen har jag en stor till, har 3 mindre burar å 2 transportburar + att de lånar kattens transportbur om vi ska på utställning :P Såg en helt underbar bur igår på huveröds, stoooor, vill ha!! Men det blir ingen, när vi väl har hittat en gård (om typ 100 år verkar det som) ska jag ta å bygga mig en egen istället så den blir som jag vill!! =)

Yeay
0

Jag har två hornbach voljärer (en hemma och en på internatet), sedan har jag även en parakit bur och en transportbur. Och jag har en flock honor (4st).

Love-
0

Om någn har en bur över hör gärna av er till mig då

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

panini
0

Putt :)

Moa Liljegren
0

Har två perfect maxi burar, både lilla och stora och sen har jag en marsvinsbur som jag dock bara har dem i när jag städar burarna. Sen har jag en stor katt transportbur som jag använder till dem ifall vi behöver någonstans. :)

stinus
0

vi har 1 stor fågelbur, 2 mellanstora burar, och 3 transportburar, en av dem är en kattbur :)

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

zickan
0

Beror på hur man ser det med antalet burar 😇. Har normalt 2 burar men de är på 3 våningar i varje bur som kan delas upp i egna burar. Men fortfarande bara en bur. 
Sedan extraburar vid behov. Just nu 4. En för yngre kullen och en för 3 små hanar som väntar hämtning. Men även 2 burar med bara 1 råtta i vardera. Ene skall kastreras. Andra ska bli bättre och introduceras i flocken igen.

Skogsmongot
0

Jag har en voljär och en marsvinsbur som används (2 busiga killar+dominant ensamgubbe). Har utöver det en hopvikbar Finca-bur, en liten gallerbur med de minsta mått man lagligt får ha till råtta som används kortare perioder, som t.ex. vid resor och längre besök hos släktingar. 

Har alltså 4 burar som används till 3 råttor och har även några mindre burar sen tidigare djur som står tomma. Alltihop står i mitt rum, lite trångt vill jag påstå 😕

Grodan
0

Haha, rolig tråd. Blev lite besviken på mig själv som inte orkade räkna burarna då för 6 år sedan, fast det har nog att göra med att jag inte enbart har burar, jag har även "glasburkar" o annat. Bäst tycker jag om terrarieliknande med skutnät istället för glas (eller kombo: skjutglas med nät) samt nät i taket…

Orkar nog inte räkna burarna nu heller… Det är i a f 4 flockar och 3 tomma burar i råttrummet just nu. Sedan några transportburar, någon liten sjukbur, rasthage och sedan står väl något terrarie lite här o där i huset.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

fridanordqvist
0

en flock på 4 råttor, 2 st burar jag satt ihop till en, går att dela på om jag behöver en sjukbur, en furet tower påväg hem och 2 transportburar, så räknar man furet towern så äre 5 burar på 4 råttor! ^^

zickan
0

Tog ett tag att tänka. Men utöver de burar som används ovan så har jag 14 till som är införskaffade till råttorna. Men ena voljären hämtas nog på torsdag.

Anothername
0

I förrigår hade jag 4 burar (dock såldes en) så nu har jag 3. 

Har 1 hanflock på 3 individer så varför jag har så många burar är ett mysterium :P

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Apootie
0

Jag har 1 hanflock på 4 individer och en stor Furet tower för 17 råttor, samt tre mindre som är extraburar när jag är hos mina föräldrar och min pojkvän!

MetalMii
0

Har alla 6 tjejer i en Critter Nation. Ramlade för att tag sen över en Savic Zeno 2 till bra pris så jag köpte den, trots att jag redan har en extra/introbur, men den är nån dm mindre. Har även en Ferplast Criceti 15 som jag använt som bebisbur, den har jag dock försökt att sälja..

1 Critter Nation

2 Savic Zeno 2

3 Normalstor ( dvs liten ) fågelbur

4 Ferplast Criceti 15

kigon
0

Har 4 tjejer i en savic royal suite 95 double, en stor GH (är inte säker) bur som extra och säkert 7 st transportburar om inte mer. Transportburarna är från när jag var aktiv inom kaninhoppning men men 😃

Sålde en furet tower för ett tag sedan också…

Brukar använda en stor samla låda + galler från GH buren som "lock" när jag städar deras bur och de inte kan vara fria, räknas ju inte som en bur men hade funkat för mindre gnagare 😃

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

[Thew]1
0

Jag har en Critter nation för mina två tjejer.

mullsi
0

Jag märker att många har för många burar, så är det ingen som har en ROYAL SUITE DOUBLE till salu?? :D

PaaatyPalm
0

Nu har jag två burar + hundra transport burar, okej, lite överdrivet, men har väl iallafall 10+ vad jag kommer på nu. Då har jag 3 råttor & 6 gerbiler (3 flockar) som delar på transportburatna

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Bananbullar
0

Jag har en RS, en FT, två mindre burar samt två transportburar till min flock på 5 råttor. 👍

BellaVai
0

Jag har en bur och en transportbur. I buren bor mina två pojkar

chade
0

jag har en RSD, och två sjukburar. Men inga råttor för tillfället

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.