Royal Suite - omgjord!
Köpte mig en royal suite för sisådär en månad sedan, häromdagen tröttnade jag på den
de var aldrig på det nedre planet så det kändes som att jag hade två burar varav en som bara stod och samlade damm, och så kan vi ju inte ha det 
Så jag tog loss mellanplanet. När det var gjort insåg jag att det skulle bli lite svårt för råttorna att klättra utan att riskera att ramla ner. Detta pga skvättskyddet som är runt buren, svårt o klättra på en plan yta om man inte är spiderman
Så jag ha vänt upponer på hela övre delen så att säga. Jag är sjukt nöjd!
Slänger in en bild på buren även fast pojkarna har drällt med mat och filtar lite här o var :-)
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
Ja, de blev mest att de låg o degade på samma ställe, nu fick jag lite mer plats o inreda på :-)
Gjorde samma för ett antal månader sedan, har dock kvar stänkskyddet på "rätt" ställe, det är inga problem för råttorna att klättra ändå, dock har jag en hängmatta över hela mitten av buren hur att minska fallrisken. Det är ju väldigt högt om en råtta skulle ramla från toppen, kan skada sig rejält då.
Har ändrat om med hyllplanen också så att de sitter på långsidorna istället för på kortsidorna :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#3 ja det är säkert inga problem för dom att klättra, men jag ville vara på säkra sidan :p sen har jag några knäppisar i min bur också, när det inte går som dom vill när dom klättrar, då släpper dom bara så dom åker i backen… haha :-)
det där med hyllplanen har jag inte ens tänkt på! haha. blir att prova det vid nästa städning :D
Byggde du inte en egen bur? 
#5 Jo det gjorde jag! :-) jag byggde den när jag bodde hemma, ensam i ett uthus, tänkte inte på storlek och sådär… så när jag flyttade hemifrån gick den inte in genom fler dörrar än till köket. en rsd är nääästan lika stor men går igenom alla dörrar i hela lägenheten, haha :-) så nu står den i verkstan hos mina föräldrar tills vi hittar större lägenhet/hus :-D
hurdan bur hade du före denna? Blev lite nyfiken bara haha :)) bild?