Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 286 ggr
[Trollbjörken]
2

Ny bur beställd!

Efter myyycket velande fram och tillbaka så skickade jag nu efter en furet xl till Vincent, som inte går ihop med de andra pojkarna än. Funderade länge på om jag verkligen skulle beställa en till, eller låta honom ha hälften av savic royalen och småttingarna i andra hälften, men jag har länge märkt att småttinggänget vill ha tillbaka hela buren, och inatt kom Vincent åt en av de mindre genom den uppfällda luckan TROTS att jag hade täckt för där med filtar och en toalåda, så han kom åt och bet av en av lillarnas ena tå…Så idag bestämde jag mig för att beställa en egen bur åt honom IFALL det blir så att han helt enkelt får leva som ensamhane. (Har varit mycket slagsmål när jag släppt ihop dem, och de burrar upp sig och blir "elektriska" i pälsen såfort de känner doften av varandra på ex soffan eller när jag byter filtar…men vi kämpar på med filtbyten varje dag osv) Plus att jag i framtiden vill skaffa ett gäng honor också, så då är ju furet xl perfekt till det också ;)

Något jag ska tänka på med inredning åt Vincent nu när han bor ensam? Extra mycket leksaker och sånt vet jag + att han älskar att gnaga på träleksaker så det lär ju köpas hem extra, men någon som har tips på nått annat? En ensam blir ju säkert lättare uttråkad än någon som har en flock att busa med…Så gärna tips på det, och gärna bilder på era furet xl, så kanske jag får lite inredningstips :)