Sova med råttor
Har nu haft råttor i tre underbara månader. Och jag har läst lite om folk som sover med sina och det verkar ur mysigt. Hur ska man gör a i såna fall? PS:Tänkte sätta upp en bokhylla ovanför min säng där de kan göra sina behov och äta/dricka. Låter det som en bra ide?
Eftersom de är som mest aktiva på natten äre fullt ös då. Haft buren öppen under natten och de busar och gör dumheter som aldrig förr och springer i ansiktet på en.
Ok så då är det nåt jag ska strunta i ?
du kan ju alltid testa (:
Dina kanske beter sig annorlunda
Ok
Är ni inte rädda att råttorna rymmer?
Vart skulle de rymma?
#6 jag vet ju inte riktigt hur ni bor men genom olika springor och hål. Hur var sig vilda råttor in och runt i hus? Men det är klart, bor man i ett nybyggt hus så är det förhoppningsvis inga problem. Det var bara en allmän fundering. Och nu kom en till; tänk om man omedvetet rullar över råttan i sömnen? :-o
Jag bor i en råttsäkrad lägenhet med råttor som inte bryr sig om att rymma. De har koll på vart jag är och är blixtsnabba. (: För det mesta springer de ändå omkring på golvet eller snor/välter saker. Möjligtvis springer lite i ansiktet på en
Jag har mina killar ute I sovrummet varje något med burs luckorna öppna och så på gokvet lagger jag ut en katt tunnel som de kan springa i. Under mitt natusbord hänger det en hangmatta som de kan va I ifall de vill. Mat„toa och vatten står inne I Buren så dem går in dit när de ska göra sina behov. Har även ärt Fiske ute på golvet ifall due vill Fiska. Langer oxå it toarullar I bland med något gott I så har due något att göra. Kan saga att man får ångest om de inte är ute eftersom att de blivit en vana haha.. :))
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Varje natt ****
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Hur råttsäkrar jag mitt rum? Har kontakter och sådant och vet inte hur jag ska täcka dem osv. Har förlängnings sladdar med. Inte för jag tror han gnager på dem men ändå. Har ingen aning om hur jag ska säkra allt och har inte riktigt hittat något om råttsäkring. :/
På så vis. Då är det nog inga problem :-)
#12 Haha oj måste missat det helt! Tack.