Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1850 ggr
SaraRaven
1

S. Råttungar

• födelsedatum 29 april 2014

• färg, teckning o hårlag agouti black

• kön honor och hanar

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 10 st av 11 st

• faderns namn, födelsedatum, vikt Baby 13 mars 2013

• moderns namn, födelsedatum, vikt Bessie 1 november 2013 

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning jag vill fortsätta med bra temperament, jag har enbart tagit en kull när jag har flera "punkter" ifyllda, det vill säga: jag vill och kan utöka flocken, har bra föräldrar som kan föra bra blodet vidare, råttor som jag vill själv ha i livet mitt, råttor jag känner mig trygg med att se hos andra

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc livliga små kottar, jag har haft kull innan men inga har vart så här självständiga och livliga som dessa busar

• pris 200 kr

• ort där råttan/råttorna finns götene men kan ta dom till närliggande orter 

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) sararaven11@hotmail.com 

återkommer med vikterna på föräldrarna, hittar inte mina papper nu. Det kommer bilder också. Vid intresse får ni gärna skicka mail helst då jag just blivit medlem här och sitter inte så mycket vid datorn. 
Detta är alltså första gången jag säljer några beisar utanför min trivselzon och det är väldigt nervöst, innan har alltid mina vänner, bekanta eller familjen min tagit de bebisar som jag inte behållit. Temat är Dr snuggles

SaraRaven
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

pojkarna i kullen 

Från vänster till höger så ser vi Puckly agouti bareback med pannfläck (EV tingad det är inte säkert)

Sprutti bang bang black slät hooded 

Dr Snuggles Black American Berkshire (tror jag) Rex

hugo agouti slät hooded mismarked

SaraRaven
0

Honorna 

från vänster till höger har vi Valborg Vinägerflaska som jag faktiskt är osäker på färgen, ser ut chokladfärgad men mörkare än agoutin och ljusare än black, hon är eubk mismarked slät

Trickelitrick black american bershire mismarked rex 

Matilda Järndotter agouti hooded mismarked rex

Beata black hooded mismarked slät

Norpan agouti slät hooded mismarked

Lamina
2

Förlåt, men… Är du säker på att det är Agouti du har? Tycker alla ungar ser svarta ut. Kan ju iofs vara jag som ser fel… O.o

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Kalli
1

Jag måste nog hålla med, några Agouti ser det inte ut att vara.

SaraRaven
0

Det är agouti, det är jag helt hundra på. Fotona är inte superbra tyvärr då kottarna inte ville vara stilla alls, så ber om ursäkt om det uppstår förvirring. Men förlita er mer på beskrivningen än på fotona

Lamina
0

Tja, foton är ju inte alltid helt tillförlitliga. Söta små du har iaf. Önskar jag kunde skaffa råttor igen…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

wintermynta
0

Men jösses så sööta. Puckly och Bang bang är ju bara så fiiiina.

Wamrat
2

Hej!

Är kanske intresserad! Varifrån kommer Bessie och Baby ifrån?

Har du någon info om stam bakåt på dom?

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

Grodan
0

Också nyfiken på stam och varifrån mor och far kommer!  😃

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

SaraRaven
0

Färgerna har mörknat på ordentligt och de är mer åt svarta hållet. Även om vissa skiljer sig en del som förvirrar mig lite men det går inte riktigt säga agouti till dom.

Sprutti Bang Bang är min personliga favorit hos hanarna, han är en så nyfiken och framåt liten kille men det är Valborg som ska få stanna kvar hos mig.

Jag har även upptäckt att Dr Snuggles har världens minsta prick i pannan, 3 små vita strån sitter där. Skickar med en bild på honom

Både mamma och pappa kommer från mina egna tidigare råttor så det är extra kul.

zickan
1

Aldrig varit agouti. De är svarta 😉

Men vad har de för stam? vad ligger bakom föräldrarna?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

SaraRaven
0

Är du intresserad av dem?
Jag sitter sällan vid min dator så jag vill inte ha brevvänner, jag menar inget illa med det. Jag kan prata om du är intresserad. 

Sprutti Bang Bang söker hem än, han är en av de modigaste i syskonskaran då han oblygt går på upptäcktsfärd och klättrar upp på en.
Sen några flickor också, men dom är mer mammiga av sig och sitter mer än gärna i mitt knä för gos och uppmärksamhet. Jag ska försöka lägga in bilder på dom som är kvar.

Grodan
5

#12 Jag förstår det så väl. Att sitta vid datorn är stressande och tidskrävande, så tusen mail med tusen frågor kan vara väldigt jobbigt. Jag själv tar allt råttköperisnack i telefon för att jag inte har tid och ork att svara på mail. Jag går sönder av det. Så jag förstår.

Dock har du inget telefonnummer jag kan ringa och eftersom det är en öppen annons så känns det ok att fråga om föräldrarna. Det är ju knappast något som skadar din annons, utan tvärtom vill ju de flesta ha bakgrundsinformation om råttorna. Ju mer information desto bättre. Gärna en stamtavla med foton, vikt, livsålder, hälsostatus osv.

Min nyfikenhet om råttor i Sverige är inte bara nyfikenhet utan även för att det är intressant att ha koll på alla underbara råttor i Sverige, för att undersöka marknaden, samt att jag alltid är öppen för att ta in nytt avelsmaterial till min egen avel. Jag letar även samarbetspartner som delar mina värderingar och krav, som har samma syn på hur råttor ska vara och vad som är viktigt med råttavel samt har de varianter jag själv har.

SaraRaven
0

Då förstår jag varför ni vill veta.
Jag kan ta och skriva ner det jag vet om dom och deras bakgrund när jag sitter ner mer än en snabbis som jag gör nu.

Här är lite bilder på flickorna. Det är två rex och fyra vanligt pälsade.

SaraRaven
0

Två söta magar

SaraRaven
0

De två rex pälsade flickorna

Grodan
0

#14 ❤️