Online shoppar
Försöker hitta inredning och leksaker till råttornas burar. Tänkte kolla med er om ni har tips på sajter. Har hittat grand-prix.se Har ni några andra tips? :)
Nej nej nej, inte grand prix dom är absolut inge bra.
Däremot tycker jag själv om att shoppa på http://www.ratwarehouse.com/ väldigt mkt :)
Vad du än gör, beställ inte från grand-prix. Att dom kan hålla sig flytande trots alla felaktiheter och sitt dåliga kundbemötande är för mig ett mysterium…
Zooplus anatar jag att du redan hört om?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1 Har varit inne på ratwarehouse. Där finns det fina grejor. :) Hur funkar det med frakten? Eftersom de finns i England. #2 Har beställt från Grand-Prix och fick mail därifrån igår att vissa saker var försenade. Så jag har avbeställ min order. Men har inte fått nån bekräftelse på avbokningen än. Då hoppas jag att de accepterar min avbeställning. :S Zooplus har jag inte sett.
Frakten på ratwarehouse är inte så farlig faktiskt, annars finns jue http://www.zooplus.dk/ där man som ny kund får 10% rabatt och grejerna de säljer är väldigt billigt
http://www.equinecaninefeline.com/catalog/index.php är jättebra :D
#4 Just det ja, där har jag varit inne och kollat på burar. :) #5 Den ligger oxå i England. Hur funkar det med betalning och leverans? Har du beställt där ifrån? Har aldrig beställt nåt utanför Sverige. :o)
#6 Jag har beställt därifrån, gick hur smidigt som helst :) Kommer inte ihåg detaljer, men jag tror man betalade precis som man gör i sverige, förutom att priset står i en annan valuta, men det kan man lätt googla upp och sen bara räkna ut med miniräknare. :) Dom har jättebra kvalitet på det jag beställde och om man beställer si och så mycket kan man välja att få med t ex en gratis hängmatta :)
#3 Det är inget ovanligt att dom påstår att saker och ting är försenade. Jag höll på att tjafsa med dom i 3 månader om ett par matskålar. Det kom alltid ny ursäkter som att "leverantören har stängt över jul" (i slutet på Januari?
) "varan är restad hos leverantören", "dom kommer om 2 veckor" osv osv… Dvs, om dom ens svarade på ens mail, vilket dom sällan gjorde. Tillslut fick jag nog och ville avbeställa, då skulle dom ta ut en avgift för det! Det var inte fören jag hotade med att anmäla dom och kontakta "Plus" som jag fick tillbaka mina pengar.
Mitt tips: Får du inget svar, så maila igen, och igen, och igen. Man måste stå på sig mot domdär.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag är så anti equinecaninefeline.com som man bara kan vara.
Håller inte alls med #5 att de är bra, FY vad jag fick strula med dem.
Först fick jag betala extra för att de missat att lägga till frakt till sverige, sedan fick jag hem en trasig bur.
Jag fick ingen som helst ersättning för detta och inte heller några svar svar trots upprepade försök att få kontakt med dem efter att jag uppmärksammat skadan.
Nej, Nej, NEJ till equinecaninefeline.com säger jag! Värre onlinebutik har jag Aldrig varit med om!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag har bara beställt mindre inredning från http://www.equinecaninefeline.com/. Det gick fort och smidigt. Fick varorna fortare än de saker jag beställde från brommazoomarknad.
Dock så ska man inte beställa burar från england och liknande. Den frakten är dyr och kommer alltid i efterhand. Ska stå på sidorna. Jag gjorde samma misstag. Missade det finstilta på att de var tvugna och väga buren innan de kunde ge exakt summa till vad det skulle kosta med tull och liknande. Valde att dra tillbaka ordern och beställa på zooplus istället där frakten är gratis. Dock inte den bur jag ville ha men det duger lika bra det.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#9 Har bara tänkt beställa smågrejer och enl zickan verkar ju det funka i alla fall. Men tack för varningen. Ska verkligen fundera på hur jag ska göra. Men i första fall måste jag få min avbokning på Grand-prix bekräftad.
#10 För mig var det att de missat att lägga till de där 40punden så jag fick betala och se glad ut.. (hade inte med vikten att göra)
Jag är fruktansvärt arg och besviken över deras extremt dåliga kundservice.. Men roligt att andra har bättre erfarenheter av dem.. Önskar jag var lika lyckligt lottad..
Är nog en del som haft sämre upplevelser från vissa onlineaffärer än andra.
Jag har bara två affärer online som är helt svartlistat från mig. Och det är Grandprix. Tog 2-3 månader att få beställningen på transportburar. Kom 2 månader efter jag flyttat där jag behövde det som mest och till min gamla adress fast jag adress ändrat på både posten som skatteverket. När jag påpekade att de fick styra upp och skicka till västmanland så fick jag snäsig kommentar tillbaka att jag kunde ta tåget till stockholm södra del och hämta paketet eller låta posten skicka tillbaka till dom och lägga in en ny order.
Andra är grizzly. Beställde ett litet mini batteri till antiskall halsbandet. Tog jätte lång tid att få. Väldigt dyr frakt. De kunde ha skickat batteriet i ett vaderat kuvert. Men istället sände de ett batteri mindre än suddegum i en stor kartong jag kunnat skicka ett par skor i. Fick hämta ut det på posten istället för att hämta i brevlådan.
Beställde från början från dom för att få till brevlådan och slippa lämna hunden hemma som har sådan separations ångest.
Även onödig dryg frakt för de inte hade små vadderade kuvert och miljö ovänligt.
#12 då borde man tjaffsat mer med dom. det var ju verkligen dålig stil att de missat något sådant.
Kunde du inte avbeställt och begärt pengarna tillbaka, var ju dom som strulade. Eller strunta och betala om de hunnit skicka.
Jag mejlade dem igen. Den här gången hoppas jag på svar. De lovade att höra av sig till mig 10/1-11 (dvs 2011!!) och jag har mejlat dem flera gånger sedan dess och bara blivit ignorerad.
Det är så konstigt att vissa får jättebra service och andra värdelös.
I övrigt har jag bara handlat hos Zooplus.com (köpte min Royal bur, jättebra shop) och så har jag köpt en ring från shoppen som länkas i #1
Nackdelen med den i #1 är att frakten ökar väldigt mycket ju mer man lägger i, därför köpte jag bara ringenm, det blev fraktfritt, haha.
Kommer ev skicka efter lite saker från danska Zooplus senare.
Det är jätte intressant att höra allas erfarenheter. Hoppas bara att det inte händer mig. :-) Fast det vet man ju aldrig. Men tydligen får man räkna med att det kan gå åt skogen. Så får nog börja att beställa i mindre skala. Och ev "offra" några hundralappar. fast det är ju sura pengar i så fall.
Jag handlar enormt mycket på nätet och Zooplus.dk samt Bromma Zoo är de helt klart bästa inom smådjur! Zooplus ger dessutom gratis frakt om du beställer över en viss summan 299DK tror jag och beställer du över 700 så får du ytterligare 5% rabatt. Dessutom får du poäng för allt du handlar och kan senare köpa produkter med dina poäng. Jag fick en trasig påse med pellets i min senaste leverans och jag ville bara tipsa dem om att påsarna är sköra och bör inte packas med något med hårda kanter. Det tog inte mer än ett dygn så fick jag ett super trevligt svar och en påse redan på väg! De krävde inte något foto eller att jag skulle returnera produkten. Fick fel produkt från Bromma en gång och ringde och påpekade det. Inga som helst bekymmer där heller, rätt produkt skickades omgående!
#17 Bromma Zoo är det en internet butik?
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/rottebur/255625
Kan man ha den buren åt råttor? Tänkte på galleravståndet, 1,2cm finns de en chans att de tar sig ut? råttbäbisar alltså
#18 Bromma Zoomarknad är en fysisk butik i Bromma, Stockholm som även har en webshop. :)
#19 Jag tror att det skulle funka, har haft bebisar i en Furet Tower som jag tror har 1,2cm galleravstånd och dom rymde inte :)
#20 Var inne på sidan, den sajten hade jag missat. Det var ett bra tips. (Y) Har inte fått nåt svar från Grand-Prix än. Ska skicka ett mail till idag ang min avbokning på ordern. Hoppas jag får ett svar snart.
#19 Det borde inte vara några problem att ha bebisar i den, om de inte är jättesmååå.
#21 Hur unga bebisar har du haft i FTn? Allt före 5 veckors ålder hade jag aldrig kunnat ha i min gamla FT, de kommer ju igenom hur enkelt som helst. 
Vill tipsa om zoozoo.com, gratis frakt om man beställer över 500 och om man beställer över 500kr och skriver Emma150 i rabatt rutan får man 150kr rabatt på hela beställningen :)
hell is empty. All the demons are here
Zooplus Little petwarehouse Ratwarehouse Arkenzoo nu mer (bra zoo) Grizzly GRANNGÅRDEN Zoo market Ebay säljer till smådjur Djurmaxi Canicat Animal.se Tropiczoo Vet inte om alla har online shop sidor men det är ju bara att titta. :)
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Beställer allt från aliexpress:) vet dock ej om de har rått grejjer:)
Arken zoo och bra zoo är inte samma sak.
Arken zoo har bytt namn till bra zoo här i örebro.
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
#28 Beror troligtvis på att personerna som äger butiken i just Örebro har bytt kedja. Arken Zoo är en kedja Bra Zoo en annan - där individuella personer äger butiker i.
De har inget att göra med arken zoo längre, ingår inte där. (: