Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 316 ggr
mullsi
0

lite rådgivning tack.

Hej, en liten fråga, jag har tyvärr bara ett råttsäkert rum. I det rummet står tjejernas jättebur. Tänkte då på om jag vill ha hanar i framtiden, kan de speinga fritt i rummet eller kommer det bli stress eftersom det är motsatta könet? Vet inte om jag la inlägget rätt. :)

Zolah
1

det blir inte stress men dom kan bli uppretade om hanarna springer på gallret osv, och i värsta fall tjuvparning.

och jag sätter detta i rätt kategori - hälsa, skötsel och beteende ;)

Lamina
0

Nej det brukar inte vara något problem. Jag hade mina hanar och honor i samma rum utan problem. Det var först när hanarna fick eget rum dom började bråka. Fast det var nog av helt olika anledningar… :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

mullsi
0

Ok tack :) skönt att höra:) ska man introducera dem (genom galler) eller ska man bara släppa in dem i samma rum??:)

mullsi
0

Ok tack :) skönt att höra:) ska man introducera dem (genom galler) eller ska man bara släppa in dem i samma rum??:)

Zolah
1

Man kan bara släppa in dem i samma rum, akta dock för att inte skilja på dem. parningar sker på ett ögonblick!

Jag hade honor och hanar förr i en vääldigt liten etta, där dom fick springa lösa - och när min alpha hona var 'sugen' så gjorde hon typ ALLT för att komma in till hanarna i köket ( min etta hade två rum typ fast ingen dörr ) - vi hade en del kul pga detta, det var verkligen en pojkgalning xD vi försökte stänga av med lådor men hon hoppade upp i den övre lådan så hon skallade den så hon fick bli inlåst i buren igen xD