Omplaceringsråttor, honor, Stockholm
Myratlair har ett jourhem för råttor. Nu har jag fått in tre pigga tjejer som letar efter nya hem.
födelsedatum: december 2013
färg, teckning o hårlag: hooded fawn och champagne, toppörade, röda ögon
kön: honor
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
Orsak till omplacering: barn tappat intresse då djuren inte är handtama.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Alla tre råttorna är vid utmärkt hälsa och är bara ett par månader gamla. De har stor potential att utvecklas och bli mer handtama än vad de är idag. Däremot är dessa råttor inte för någon som vill ligga i soffan och gulla med dem, de stannar inte så pass länge på samma ställe! Gillar du däremot att bygga tunnlar eller släppa lös dessa små vildar i köket passar de utmärkt. Pigga och nyfikna, men ännu inte handtama.
pris: symbolisk summa på 150 Kr
ort där råttan/råttorna finns: Stockholm (SOLNA)
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) Hemsida: myratlair.wordpress.com eller Mail: myratlair@gmail.com
Tre råttor som kom in 21/4 till myratlair´s jourhem. Nu har tjejerna varit hos mig i ett par dagar och jag har fått chansen att få en bild av dem som individer. Fler bilder finns på hemsidan! Ta gärna en titt där.
Mvh Faviarde
Vilka fina råttisar! Toppenbra att du hjälper omplaceringsråttor till nya hem!
Nu har tjejerna fått ett nytt hem! Tack alla ni som visade intresse för Tingeling, Kajsa och Snövit. :)

Då låser jag tråden