Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 476 ggr
råttan1
0

Stor bur eller få vara ute under semestern?

Har ställt liknande fråga innan. Ska på semester i 11 dagar i sommar. Vet ej vad som är bäst för mina små damer. Vill gärna ha era tips/råd.. De kan vara hemma i stor bur med någon som kommer 1ggr/dag och ger dem mat men vågar ej ta ut dem eller kela med dem. Det andra alternativet är en mindre bur hos en person som själv har råttor och som tar ut dem dagligen men lite klätter möjlighet i buren. Vad tror ni som har mer erfarenhet är det bästa? Vill ju det bästa för mina små damer (4st) Tacksam för råd

stinus
0

Hade inte du redan fått tips och råd i den förra tråden?

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

råttan1
0

Det var mest råd om bitande råttan och ett råd från dig.

råttan1
0

Tänkte höra om det fanns mer tips om vad som är bäst då jag är ganska ny med råttor.

Bananbullar
0

Jag hade valt liten bur men mycket aktivering. Men det beror också på HUR liten den buren är.

råttan1
0

Funderar starkt på att lämna bort dem under semestern. Är det stor chans att de blir stressade och far illa om man byter bur,miljö och andra råttor runt omkring?

Zolah
0

Så länge dom inte byter runt varje dag och får 'resa' massor är det nog lugnt, råttor som aldrig byter miljö har tendens att bli stressade medans dom som är vana tål det bättre.

dom kommer ju givetvis kanske vara lite känsliga i början men efter några dagar brukar det gå fint.

Hade du räknat ut hur många som lagligt kunde vara i buren? har för mig jag frågade i din gamla tråd.

råttan1
0

Kan vara 4 i den även om jag tycker den känns liten och den är ju inte så hög så inte så mycket klättring.

Zolah
0

Då skulle jag tycka att det skulle vara bra att du tog den mer erfarna alternativet om buren är laglig för 4 råttor

råttan1
0

Tack för råden