Färgbestämningshjälp
hmm… han är inte black roan… hur ser han ut underifrån?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Lika dan som på ovansidan, tussar med gråa hår lite var stanns.. Det e som en gubbe som håller på o bli grå hårig, väldigt ojämnt fördelat.
Enda jag kan tänka mig är silver svart… Om du kollar min Avatar så ser du huvudet på en svart striped
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Väldigt häftig såg han ut! Gud vilken läcker "teckning" eller vad man ska kalla det.
Älskar mina stora små vänner..
Nä striped är han ju inte. i så fall måste han va fruktansvärt feltecknad. Han ser ut som en siamese men med fel färger.. Det ljusa e inte vitt utan mer smustigt vit. I övrigt har han inga teckninar på kroppen mer än det ljusa i ansiktet.
Har fått svar av en tjej att han e en väligt dålig silver black. Tycker att det kan stämma ganska bra. Men det går ju inte att skriva s/ba, blir ju väldigt missvisande. e han untypical då?

#7: Jupp, s/ba ut :P
han har vel kanske rostat i ansiktet?
hur benämner man det?
finns ingen benämning, rostar gör dom flesta "dåligt" svarta råttor, men kan också bero på järnfattig kost (inget farligt)
han har iaf rostat lite på bakkroppen…..
≧◔◡◔≦

Tror på s/ba ut jag med. En kompis hade en råtta med liknande färg, fast hon var bara sådär vit på nosen. Han är jättesöt i vilket fall :)

Gud vad de ser goa ut, verkligen söta båda två. :)
Tyvär så är den andra grabben blind på ena ögat. Detta ger honom ett visst handikapp som gör att han har endel svårigheter. Han kan inte bedömma avstånd har jag märkt. Så han faller ganska illa i buren ibland. Tror även att han har problem att läsa av andra råttor då det blir endel tjiv ibland. Vet inte riktigt vad jag ska göra med honom för han e urmysig. Hur mycket lider en råtta på grund av det handikappet???

Har en råtta som också är blind på ena ögat, tror jag iallafall, hon blev skadad som liten. Men hon verkar inte alls lida av det. tvärtom är hon väldigt nyfiken och den av råttorna som är mest framåt. Är du säker på att han är blind? Så det inte är ngt annat som ställer till det för honom…
Jag tror att han är blind, har inte haft honom så länge. Ett par månader eller så. I skumt ljus så skimmrar pupillen i ena ögat ljusblått. Det såg ut så på min ena katt när hon fick grön starr… Fast då syntes det ju hela tiden.
En av mina råttor är blind på ett öga - han är den våghalsigaste busen i hela gänget. Men det kanske är olika från individ till individ - Xander har alltid varit så. Din råtta kanske är blyg och tillbakadragen, och ser dåligt alternativt är blind på ett öga..?

Black striped roan

Vad är det för teckning när råttan är helsvart men har en stor mörkbrun fläck på ryggen(knappt syns om man inte tittar noga) och en smal vit rand på magen?
(Har ingen bild för lilla Dalia är extremt rörlig och hatar att vara still^^)
Låter som en dålig black ebuk.

ser ju inte det bruna på bilden. men många svarta råttor blir bbrunare med tiden. Det kallas att dom rostar.

#23 mjo jag vet att man inte ser det jättetydligt, men ser man henne (inte på foto) så ser man att det är en brun stor fläck på ryggen, kan se lite på bilden där det finns en linje mellan det svarta och bruna. Dalia är bara 13 veckor så det svarta har inte rostat:)