Nya råttor
Hej har fått hem mina första råttpojkar nu men eftersom jag inte vet hur dom ska betee sig så funderar jag över en sak. Det är bara en som är någorlunda aktiv och den ena andas konstigt och är slö och den tredja sitter bara i ett hörn ska de vara så? Tacksam för svar
Nej de ska ju inte andas konstigt, hur är det han låter?
Låter lite som att han har något i nosen, försökte titta men han var inte så villig till det, och alla tre går typ och små nyser ganska ofta är det normalt?
kanske vart förskyld efter transport?
Går det över eller? Känns ju hemskt om dom blev sjuk precis när dom kom till mig "/
ja, så länge du inte har dom vid ett dragit fönster eller så, Du kan stoppa in filtar så dom kan gosa in och värma sig :) Men om dom äter och dricker och så, då är det nog inge fara :)
Okey får hålla koll då :)
Nu har två av dom piggnat till men den tredje verkar inte så kry, vad ska jag göra? Ska jag flytta han i en egen bur?
Ta honom till veterinären. Råttor är bytesdjur och visar inte gärna att dom är sjuka. Så om man ser att den verkar sjuk och slö så är den helt klart sjuk.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?