Buren luktar MER efter städning
Jag upplever att min bur luktar nästan mer efter städning. Typ att burgallret luktar mer efter avsköljning osv.
Någon som vet vad det kan berå på?
Vad har du för bur? En freddy bur ifrån grizzly zoo eller arken är sådana att torkar man av dem luktar dem som fasiken… Så himmla äckligt och det går inte att bli av med doften. Då hade jag när jag hade en freddy bur så köpte en annan bur och sedan tyckte jag inte om den och köpte en Furet tower XL istället och dem burarna är bra! Gallret suger inte åt en massa kiss.
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
du kanske blöter upp nåt vrå där det är mycket kiss osv så det börjar lukta igen?
Asså jag tycker mitt burgaller ser bra ut men vet inte vad galviserat och o galviserat galler ser ut?
#3 luktar det kiss över hela gallret? Isåfall är det nog gallret felet ligger i
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
galvaniserat ser ut som vanligt stålfärgat. Många galler har ju en täckande färg över sig så att det är vitt, svart eller blått. Finns säkert andra färger med men det är ju ointressant i ditt fall :)
Så är det "stålfärgat" galler så är det troligen galvaniserat galler du har. Det brukar lukta om sånt galler. En annan sak är också att hus, stegar och hyllplan i trä också brukar lukta mycket.
Men det kan lukta en stund efter städning då det blivit varmt. När det torkar helt brukar det lukta mindre.
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
Har svart galler, och inga träsaker i buren :/