Projekt bygga egen bur!
Nu har jag äntligen gjort slag i saken och börjat bygga en egen bur. Mina mått jag valt är 110cm hög, 70cm bred och 80cm djup!
Tänkte bara starta en tråd för eventuellt intresse och för att jag själv ska kunna titta tillbaka med 😛
Bilder lägger jag in så fort jag gjort något nytt :)
Where you invest your love
you invest your life
Följer😃
Tass!
🐶 Djur är det bästa som finns 🐱
bilder!!
råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂
Hoppsan vad tiden springer iväg!!
Glömsk som jag är så glömde jag att fota underdelen. Men här är i alla fall buren just nu.
Den är inte helt färdig än då jag ska bygga en stor lucka på framsidan och knipsa bort alla vassa kanter -som är riktade utåt och är mer problem för mig då jag river mig på dem!
Sen inreda och gjuta hyllplan =)
you invest your life
Följer
Följer
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Dom kommer stortrivas där då det är klart :D
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
följer.
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Följer med nöje :)
Vart har du köpt nätet? Pris ?
Jag köpte nätet på Granngården!
höjden är 1 meter
längden är 5 meter - Kan vara 6m också!
maskbredd 1,3 cm - 12,7 mm för att vara exakt!
Det kostade 329:-
Nätet var fruktansvärt svårformat. IOM att maskorna är så trånga så resulterade det i väldigt ömma fingrar om man inte har pyttesmå händer.
Om man nu väljer att böja till nätet som jag gjort det vill säga! :)
you invest your life
Tycker det blev jätte bra!
Tror inte tottisarna bryr sig om hur snyggt det är bara det är mysigt och bekvämt ;D
Den såg väääääldigt hög ut. Hoppas du kommer ha mycket fallskydd!
Men hoppas det blir fint! :)
#20 Ja den är relativt hög!
Men det är inte klart riktigt än. Jag håller på att göra ritningar för hur hyllplanerna ska se ut och försöker knåpa ihop så att jag kan göra olika möbleringar och sedan om jag skulle vilja dela av så att jag kan ha både honor och hanar :)
Min pappa har gjort burbottnen och så ska han gjuta alla hyllplanen också vilket tar lite tid då han måste göra sitt jobb som prio ett :)
Jag tar gärna emot tips på hur jag kan göra olika fallskydd att ha i väntan på hyllorna :)
you invest your life
#21 Låter spännande! Men gjuta av betong, är inte de lite tungt. Hur ska du fästa dom? :S
Fallskydd är lätt. Köp en billig fleece filt och sätt tvärs över halva buren på en höjd och en till på en högre höjd om du förstår vad jag menar? :)
#22 Så simpelt, men ack så nödvändigt, tack! :)
Nej han gjuter dem i plast :) Som botten är gjord av, tyvärr vet jag inte nu på en gång vad det är för plast men jag kan ta reda på det :)
Uppdate!
Det är Polypropen (PP-plast)
Helt ofarligt för råttorna då vi människor använder det till exempel matbehållare (tupperware)
you invest your life
#23 Jobbar din pappa med sånt eller? :)
Nej, han har några kompisar som jobbar på ett företag/verkstad jag har ingen aning! Men min pappa brukar hjälpa till och jobba hos dem när det blir för mycket att göra. Så det kan gå en tid innan det behövs hjälp och sedan så jobbar han ju på sitt egna jobb och då blir det krock så nästa gång han ska jobba där skickar jag med honom en bunt med ritningar och mått hahah 😃
you invest your life
Vad duktig du är!
If you fight love, you're always a loser
Följer :)
Oj oj vad länge sedan jag uppdaterade här.
Har precis fått hem lite prylar som jag har tänkt att visa här, så bilder kommer strax!
you invest your life
Ser fram emot bilder :)
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Tass!:)
haha ja.. jag glömde att fixa bild!😟
haha men det är inte mycket mer som hänt på själva buren utan det är mer inredning osv som tillkommit.
you invest your life
KUL tråd! 🙂 följer..
råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂
Kul att bygga eget! Vi har precis fått hem tre råttor och har ett skåp från ikea som vi inte använder - så vi bestämde oss för att göra om den till en råttbur! Blev sugen på att visa den när jag såg tråden - hoppas det är okej… :) (annars tar jag bort inlägget) På bilden ser ni dörren, omålad och utan galler! Den har en liten lucka i mitten för att kunna nå matskålen utan att behöva öppna hela dörren.
Gosh vilken spännande tråd! Följer! 😃
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
följer!! :)
Hoppsan, hade totalt glömt bort den här tråden. Tänkte lägga in en bild snart på hur jag har inrett osv då hyllplanen är svårare att göra än jag trodde. Men det lär ju bli en never-ending-project 🤪
you invest your life