Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 466 ggr
IzaEleonora
0

Vad skulle ni ha gjort?

Idag så dog en av mina råttor av ålder och har nu lämnat mig med bara en råtta kvar. Ska ta en paus från råttor nu så kan ej skaffa en ny och känns inte heller rätt att omplacera då min farbror är 2 år och 3 månader. Han har blivit bakbensvag han kan fortfarande använda bakbenen men det är knappt så han kan ej klättra upp på mig eller liknande. Men förutom det är han otroligt pigg och har fortfarande den där glimten i ögat. Men känner mig så kluven :/ hans bror dog av ålder i februari ska jag bara se till att han får det så bra som möjligt och låta han få gå naturligt eller skulle ni ha avlivat honom? :/ Vill ju göra det som är bäst för honom men vet verkligen inte hur jag ska hantera denna situation! Så snälla hjälp mig RiF:are!

[Linus123]
1

Jag gjorde så att när två av tre av mina råtthanar gick bort, så såg jag till att min tredje råtthane fick så mycket kärlek och omsorg och fick vara med mig den sista lilla tiden han hade.

pellepojken
0

Är han pigg o har glimten i ögonen som du säger så absolut att han ska få hänga med tycker jag.

Nu när han är ensam så ge honom massor med sällskap o kärlek. (extra mycket) Skämma bort honom ordentligt på ålderns höst.

Emouse
0

Jag skulle behållt honom, men om jag skulle se att han skulle störas av något problem med ben eller annat skulle jag tagit bort honom innan han led av det.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

IzaEleonora
1

Ok tack :) Är just att han var tvungen att vara ensam som oroade mig lite men ser verkligen till att skämma bort honom galet mycket tills det är dags för honom!

kolpa
0

Åh beklagar sorgen :( Den frågan har jag tänkt på väldigt mycket också, men eftersom din råtta är över 2 år så tycker jag också du ska ge han all din kärlek :)