Bur från zooplus??
Hej!
jag funderar på att köpa den här buren http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/rattburar/334461 Är det en bra bur för 2 st råttor? och är zooplus en bra sajt att köpa från?
Uppskattar alla råd och svar, tack 🙂
Har inte råttor, men jag älskar Zooplus (i alla fall danska)! De är supersnabba med leverans och man får paketet till dörren. 😃
Helt OK bur för två råttor :)
Zooplus är en av de bästa onlinebutikerna man kan hitta. Men försök hitta buren på danska Zooplus så kan du komma undan billigare! (tänk dock på att danska valutan också skrivs som KR så du måste omvandla på ex www.valuta.se för att få svensk summa)
Zooplus finns som .se .dk och .com, säkert fler länder också men jsut dessa tre är de mest använda här på RiF, billigast är DK :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Lägger till .de - den tyska sidan. Den är ofta billigare än danska, fast jag tror man måste betala frakt där, så kanske bara stora saker blir billigare.
Vill bara påpeka att det inte alltid är billigast från den danska sidan. Fick min hopvikbara Finca-bur 20kr billigare på den svenska än på den danska (frakten dyrare från DK). Men jag kan också rekommendera zooplus, mycket fint och lagom priser 🙂
#3 Det är frakt på alla sidor utom svenska över en viss vikt :) Men bra tips med tyska! Trots att jag vet att alla varor skeppas från tyskland har jag aldrig tänkt på att söka efter en sajt där, haha!
#4 Bra påpekat, tyckte jag skrev med det att det Oftast är billigast men inte alltid. Missade det så bra att du hade huvudet på skaft! :)
När jag köpte bur så kom jag billigast undan på zooplus.com.uk :)
Sidorna har inte kampanjer och rea samtidigt, utan ibland har den danska sidan, ibland den svenska osv, man får kolla igenom alla innan man köper och se vart det blir billigast. jag tjänade 400 på det :)
#5 Ah den danska har fraktfritt vid köp över 299 kr eller så… i alla fall inom Danmark 😛 Men det verkade inte gälla för svenska köpare (är själv bosatt i DK så..)
#7 Ah det förklarar saken, det gäller bara i Danmark :) Vi andra betalar typ 65 SEK eller något sådant så det är väldigt billigt ändå :)
#6 Smart! Det ska jag göra nästa gång 😃
#8 Ja det var ju inte så farligt om man ändå sparar så mycket på varorna :)
buren på länken har jag själv aldrig haft. men vet många som är mycket nöjda med den. passar bra till 2 råttor.
beställer mycket från zooplus och oftast har de rätt bra priser .
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tack för alla svar! :) kommer nog beställa buren imorgon eller iövermorgon

Bra bur, har den själv som extrabur här hemma till mindre flockar på 2-3 råttor till och från. Lättstädad då man kan lyfta av taket enkelt, och sedan har man ju den stora luckan på framsidan också. Lätt den bästa buren som finns i den storleksklassen. (Beställde också min från zooplus)
Kom över den billigt för ett tag sedan och kunde inte stå emot fast jag redan har en extrabur. Denna är iofs någon dm större..
Jag gillar den väldigt mycket, den är smidig att städa, gillar att den har djup botten, sen är den även rätt fin tycker jag.
Vattenflaskan kunde dock gärna varit mindre, den räcker ju till en jätteflock råttor. Hade även gärna haft handtag på gallret så den är enklare att lyfta när den ska städas, tänkte knåpa dit ngt själv..