Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 677 ggr
ellapella01
1

Jordbruksverket: Smågnagare

_
*Inlägget raderat pga trolig brott mot copyright. Var ett inlägg kopierat rakt av från denna: http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/smagnagare.4.62af51191240430af4d80002633.html // Zickan, admin*_

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Zakaraa
2

Bara för att förstå, varför postar du denna tråd? (glöm inte att källhänvisa ditt inlägg. Att direkt kopiera utan originalkällan är ett lagbrott)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

ceccie
0

påminner mig om en brosyr som jag har läst i en zoobutik för något sedan.

Emouse
0

hon har kopierat från jordbruksverkets hemsida

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Zakaraa
0

#3 Jo det förstår jag men Anledningen till tråden är det jag undrar över samt att det behövs en källa eftersom det annars är ett brott mot svensk lag.

Emouse
2

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/smagnagare.4.62af51191240430af4d80002633.html 

Här är det nog.. Kan inte någon lägga in det då?

*stop hating everyone?*

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Zakaraa
2

#5 Vad menar du med stop hating?

zickan
4

Vad är poängen med inlägget?. Detta ju bara kopierat rakt av från jordbruksverketshemsida. Var vill du komma med tråden?. Undrar du något?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

ellapella01
1

Men herregud!^^ Anmäl skiten då! Onödigt att äns kommentera…😐

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Zakaraa
2

#8 Det är ett forum :P Kommentarer är oundvikligt.
Vi undrar bara vad meningen med inlägget var, inget annat.

zickan
0

😮 eh behöver väl inte svära för att man undrar på vad du vill med detta inlägg?

Frågar igen. Undrar du över något, har du några frågor? Vad funderade du på när du kopierade allt och lade in här eller på alla andra sidor där du lagt upp det? 
Eller ville du bara dela med dig med nått du hittat på jordbruksverkets sida?

Sankar
3

Halloj! :)

Nu har ju inte jag hängt med riktigt från början, men kan det inte vara så att hon bara ville dela med sig utav en text hon tyckte var bra, och inte nödvändigtvis hade några frågor om den? Speciellt om hon nu inte svarar på era frågor om huruvida hon hade frågor eller inte?

Om inte hennes profil är ouppdaterad så går hon i mellanstadiet.

Jag vet att ni absolut inte menar något illa, men kan samtidigt förstå hur hon kan känna sig lite obekväm och kanske lite påhoppad då det blev en så stor grej av det hela.

Har hon några frågor så återkommer hon säkert. :) Annars kanske vi kan släppa detta nu.

Det är viktigt att ange källor, och nu vet hon det till nästa gång. :)

Sankar
1

Åh, förresten, hittade det här:

https://lagen.nu/1960:729#P9

Står om upphovsrätt. "Yttranden av svenska myndigheter" innefattas inte av upphovsrätt. Så då kanske det inte är ett "brott mot svensk lag" som begåtts ändå?

Nån som har bättre koll på upphovsrätt kanske kan reda ut detta?

Vore ju trist om någon helt oskyldig skulle anklagas för ett brott, menar jag. :/

Zakaraa
2

#12 Hur det är med myndighetens texter har jag ingen större koll på, det är första gången det påpekats när jag läst om upphovsrätten. Så det ska jag kolla upp när jag får lite mer tid!

Det jag däremot ville bära fram var Källhänvisningen, det är otroligt viktigt. I allt när man citerar text, som det var i detta fall, bör man källhänvisa. Och är man osäker så bör man hellre ta det säkra före det osäkra.
Men som du skriver i #11 kan man nog lämna tråden nu eftersom det inte verkade finnas någon mening med själva tråden annat än att publicera en text från JBV. Får hoppas hon återkommer som sagt om några frågor uppkommer :)

zickan
1

#11 Var ju precis det jag frågade om till personen som gjorde tråden 😉. Man undrade ju på vad personen ville med inlägget. Ende svar vi fått från ts är typ "stop hating everyone" och "anmäl skiten då". Hade ts bara skrivit att denne ville dela med sig av en text denne hittat på nätet eller  om det nu fanns nått denne undrade över texten. Så hade vi inte behövs frågat nått om meningen med inlägget 😎

Undras något
Vad är poängen med tråden
Ville bara dela med sig av nått hittat på jbv hemsida