Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 981 ggr
imilija
0

kiss överallt.

jag vet att råttor revirmarkerar och så och att dom kan kissa en pöl då dom blir rädda men mina pinkar hejvilt utan att vara rädda då jag har dom ute. min ena soffa har blivit "råttsoffan" och den andra soffan är "besökssoffan" som är garanterat kissfri där gäster får sitta.

kissar era mycket ute med?

allobosia
0

Några av mina kissar också en hel del (de som är lite nervösa av sig). De andra bajsar överallt istället. :P

Love-
0

bättre med bajs äns kiss för bajset går mycket lätare att ta bort

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Absinthe
0

Haha, beror kanske på konsistensen på bajset.. ^^,

Är det alla dina råttor imilija som kissar mycket eller bara någon? Har du provat ha en toalåda med kattsand i utanför buren där de brukar springa så kanske de kan göra sina behov där? Men just kiss är svårt, trots att jag haft toalåda till mina så kissar de överallt ändå, jag har dock slutat med toalåda för det räcker att en bajsar utanför när man bytt i buren så gör de ändå inte det i toalådan.. *mutter* De sitter hellre och har toalådan som matplats eller tvättplats här hemma. Tror de har någon slags protest som jag inte kommit på vad det är..  =P (Eller ren och skär lathet)

imilija
0

#3.

jag tror allt det är båda två som kissar mycket. oftast har jag dom bara ute i soffan där dom får springa runt, har svårt att "råttsäkra" lägenheten nämligen så det blir inte så ofta dom springer lösa på govlet.

toalådan i buren fugerar även för mina om matplats.. mycket knepigt att dom ska envisas med att äta där i Glad

hus-musen
0

Om de har börjat kissa in sig ordentligt så är de nog kört, känner de lukten av "toa" så kommer de fortsätta kissa!

Men det finns sån är spray som tar bort odörer och kisslukt prova med en sådan och ställ dit en toa! O varje gång du ser dem kissa så sätt dem i toalådan. Annars så kan du köpa sånt där kisslakan man har till småbarn och lägga dit=)

Qui dormit, non peccat

imilija
0

oh tack för tipsen :)

vet du vad sprayen heter eller ska jag bara kolla på typ ica eller så?

och vadå för kissfilt, har inga barn serru så jag har ingen koll på vad som finns att köpa till bäbisar och råttor Glad

JaneDoe
0

Plastad fotte brukar man ha till bebisar

blir billigast o köpa i vanlig tygaffär

Jinaum
0

köpte plastat frote. Ungefär som en frote handuk på översidan och plast/vaxat på baksidan som jag brukar ha i soffan om jag har ute råttorna länge, kostade mig väl max 200 kr för 2 meter. Annars otroligt nog kisar dom bara på min lampa när dom e ute på golvet. Å den är lätt att torka tack gode gud. Har heltäcknings matta XD

hus-musen
0

#6 Oftast så kan man köpa sprayen på vilken lite större mack som helst.(OK, preem,Statoil)

Sprayen kommer från turtle wax och brukas användas mot kattpiss i bilar tex.. Den är mycket effektiv! Heter odour control=)

Ett kisslakan till barn har plast på ena sidan och frotte på den andra, kan köpas i de flesta barnsakaffärer! Tror jag såg det på åhlens oxå=)

Qui dormit, non peccat

imilija
0

tack allihopa för tipsen Skrattande

emeliebjormo
0

Lånar en gammal tråd då mina grabbar kissar i hörnet under min säng, har ställt dit en toalåda men måste köpa en stabilare. Men när det gäller "handdukarna", går dom att tvätta i maskin som borrismattorna gör?

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️