Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 448 ggr
Wamrat
1

2 systrar slåss vid 1 1/2 år!

Hej!

Jag har ett problem som jag gärna vill dryfta med er.

Min sambos dotter (kallar henne bonusdotter med kärlek) fick råttor i födelsedagspresent när hon fyllde 11 år. Jag köpte två honor till henne från en uppfödare.

Råttorna har hittills visat sig vara goa, mjuka och sociala varelser. <3

Detta är två systrar. Nu är dom 1 och ett halvt år. Och helt plötsligt så har den ena honan börjat aggressivt ge sig på den andra? Ok, att det kan vara bråkigt i alla burar ibland. Men det här handlar om att ena systern ger sig på den andra och ger henne ordentliga bett?

Har någon varit med om ngt liknande? Dom har bott ihop sedan födelsen och aldrig rykt ihop förut. Ingenting har ändrats i deras mat eller boendesituation. Dom bor i ett hem som inte har några andra husdjur.

Jag fattar ingenting! Jag har ju själv personligen inte sett dom bråka men dom bor ju inte hemma hos mig. Nu när min bonusdotter kom hem till oss inför påsklovet visade hon den utsattas råttans sår. Ganska ordentligt bett vid nacken, ett på ryggen och ett på magen. 

Ska sära på dom nu. Men varför i #%&# har ena tjejen bara klickat så här? Hon är över ett och ett halvt år?! Hon är precis som vanligt med sin kontakt med människor. Görmjuk och snäll. Äter, dricker som vanligt och verkar inte ha ont ngnstans.

Det enda jag kan komma på som har hänt som är utöver det "normala" är att båda behandlades med stronghold en vecka innan ena syrran blev "knäpp".

Någon som har lust att hjälpa mig brainstorma?

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

Ida85
0

Putt