Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 682 ggr
Nymphadora
1

Little Pet Warehouse?

Är det någon som handlat bur från dem? Är jävligt sugen på denna mastodontbur: http://www.littlepetwarehouse.co.uk/metal-rockford-double-ferret-chinchilla-cage-p-12606.html

Vet någon den buren funkar som hel bur också? Det står att de två våningarna är helt separata, men vi vill ju ha den som en enda stor bur. Frågan är; måste vi såga hål i våningsplanet själva eller finns det någon finurlig lösning inbyggd? Nån som vet?

Och blir det svindyrt med frakten för ett så stort paket?

nniikaa
0

Har beställt ifrån dem. Frakten låg på runt 50 pund för min bur men de billiga  burpriserna väger liksom upp det. (:
Tog ca en vecka att få buren tror jag. Just min hade inte instruktioner vilket var lite knepigt men det stod också i kommentarerna så det visste jag redan. Man får även välja till en liten extragrej att få gratis beroende på hur mycket man köper för, köper man då en bur kan man välja en mysig iglo till sina råttor. (:

Zakaraa
1

Köpte från dem när de hade ett annat namn och den butiken har hamnat på svartlistan för mig.
Trasig bur vid leverans, och trots upprepade försök så ignorerade dem alla mina mejl. 
Se #6 i denna länk för mer info

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Nymphadora
1

#1 Jisses, femhundra spänn i frakt var lite väl hårt kanske… Samtidigt förståeligt eftersom burarna väger typ 30 kg, men ändå. Och jo, har köpt liknande burar tidigare (dock aldrig från dem) och fan aldrig fått några instruktioner, men det har gått ihop tillslut, efter lite svordomar. ;)

#2 Usch vad tråkigt! 

Egentligen BEHÖVER vi ingen ny bur. Vi har en fantastisk fin stor voljär, men jag är en sucker för att köpa nya saker och vi väntar på nya pojkar framöver och då vore det skoj med en ny bur, men det är ju inget måste. Kanske får bli ny inredning istället. ;) Om ni inte vet någonstans där jag kan få tag på buren i Sverige? Det är den här jag suktar efter just nu: http://www.littlepetwarehouse.co.uk/metal-aventura-huge-metal-ferret-chinchilla-cage-p-6680.html

Zakaraa
0

#3 Ja jag vill i alla fall varna att de varit opålitliga men de Kan ju ha ändrat sig. Dock ignorerar de Fortfarande mitt årliga mejl, vilket jag finner lite kontigt om det skulle vara nya ägare. För då hade de ju kunnat svarat att "vi är nya ägare och är inte inblandade i de gamla ägarnas affärer" typ.

Däremot kan jag ju säga att buren du länkar Påminner lite om Royal Suite/Critter Nation burarna och de kan du hitta på (Royal) Zooplus sidorna och (Critter) en polsk sida jag inte minns namnet på just nu men en av mina bebisköpare har köpt sin Critter därifrån så jag kan återkomma med länk om det är av intresse! :)

Nymphadora
0

#4 Absolut, tack! :) Och det är ju helt sjukt med företag som bara skiter i att svara på mail. Jag brukar ringa och vara förbannad när de inte svarar på mailen. Då är de iaf tvungna att säga någonting.

Zakaraa
0

#5 Hehe jo jag Skulle ringt om det varit ett svenskt företag. Jag Tror faktiskt att min mamma försökte ringa dit nu när jag tänker efter!

Lycka till i bur (eller inredning) letandet i alla fall! :)

Nymphadora
0

#4 Hrm, kan det vara denna du tänker på? http://sklep.canifel.pl/en/duplicate-1-1202.html

För den buren är jättefin, men den är inte lika stor som den andra jag tittat på (som är 183 cm hög = typ 40 cm högre). Den i länken är i den storlek som buren vi har idag och köper vi ny vill jag ju ha en större.  :)

zickan
0

Köpte rosa hyllplan och hängmattor sett i leopardmönster när Afrejd(min granne) fyllde år för nått år sedan. Lite små dyra, frakten något dyrare än andra håll. Men sakerna vägde inte mycket så frakten var inte så farlig. Dock mins jag inte på vad allt gick på. Men hade inte köpt om det varit för dyrt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nymphadora
0

#8 Nej, de har verkligen bra priser på både burar och inredning. Det är ju frakten som tar över. Men å andra sidan blir det nog ett billigare totalpris ändå, jämfört med att köpa från Sverige. Har inte hittat buren jag vill ha i Sverige ändå.