Bottenmaterial!? Fleece-filt?
Vad har ni för bottenmateial i buren? Jag har hittills använt toa-lätt men funderar nu på om det finns nåt smartare alternativ. Dom är faktiskt inte särskilt mycket på botten, utan mest på hyllorna och allt annat jag hängt upp i gallret (rör och korgar och sånt). Tanken att köpa in några fleece-filtar slog mig. Ofta är dom ju billiga, kring 50-lappen, på rätt affär. Och tvättarna är dom ju. Sen biter råttorna ju sönder dom efter ett tag, men några tvättar borde dom ju fixa iaf tycker jag. Rent kostnadsmässigt tror jag det går på ett ut, men är det lämpligt? Jag har klippt sönder en fleece-pläd i mindre bitar, och det bäddar dom med och sover i. Men nu funderar jag som sagt var på att skippa toa-lött och bara köra fleece… Är det nån som gjort så?
Borde väl funka, o kan tipsa om ikea isf, 10kr för en filt ^^
Annars kan du köpa borris-mattor (dörrmattor), finns på ikea för 4kr styck, också tvättbara och mjukt för små tassar att gå på :)
Tyvärr har vi 18 mil till närmaste ikea, men jag får väl hamstra när jag åker dit… Rusta hade filtar för 39:- såg jag. Men det får bli nästa gång jag storstädar buren!
Jaha.. synd
Ikea är en råttägares bästa vän typ! Men rusta brukar ha bra saker dom med! ^^
jag använder borrismattor :)
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Jag använder dörrmattorna från Ikea nu men har kört på fleece innan. Funkade bra men det ligger ju aldrig still ;) jag försökte knyta fast hörnen men det tuggade de snart loss.
Borde funka lika bra med badrumsmatta? här är en billig om du har jysk nära.
http://jysk.se/badrum/badrumsmattor/basic/badrumsmatta-price-star-45x60-natur
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Använder fleece filtar! Tycker det är helt underbart och gör städningen urenkel, bytte också från toalätt 😃 Bäst är dock om man han något man kan fästa fleecen i bottnen med, eller "vika under" det, så råttorna inte drar runt med filten 🙂
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Tack för alla tips! Jysk har jag på promenadavstånd faktiskt, så jag ska spana in de där mattorna… Jag är ute efter att förenkla städningen, toa-lätt må vara bra när det ligger i buren, men är ett Rachel att tömma tycker jag… Mattor var ett bra tips, jag kanske varvar med mattor och filtar, får prova mig fram helt enkelt :).
Jysk har billiga fleece i fina färger. Jag köper mina där! :)