Råttor och marsvin!
Jag är lite små sugen på att skaffa marsvin igen. Kan redan nu säga att SJÄLVKLART kommer jag inte ha råttorna och marsvinen ihop eller ens låta dom träffas. Men med tanke på att råttorna är så himla känsliga för sågspån och hö osv och även sjukdomar i sig, så vill jag veta om det ens är okey att ha dom i samma rum?
I think more things before breakfast than people think all day 
Det är lite olika för olika personer har jag märkt.
Jag har marsvin och mina råttor i samma rum och mina råttor fick ohyra när jag tog in hö:et första gången men efter det har jag inte haft problem med varken ohyra eller liknande. Dock använder jag inte sågspån till mina marsvin utan samma spån som till råttorna, Hampa/Lättströ :)
Jag har haft marsvinen i strax över 9 månader nu <3 och har inte haft problem sedan när hö:et kom in för första gången. Och då förvarar jag höet i samma rum i ett gammalt påslakan :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Okey :D då kanske det är värt att köra råttvänligt strö till svinen med när det väl blir dax. Jag kommer förmodligen inne flytta innan jag skaffar marsvin och då kommer jag förmodligen inte ens ha dom i närheten av varandra utan i olika 2 delar av rummet :) Ser fram emot att utöka familjen
I think more things before breakfast than people think all day