Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 440 ggr
izze
0

Träna råttor!

Sitter här nu med lille tyrael i knäet och funderar på vad som e viktigt att lära honom. Han har svårt att sitta stilla och springer mer än gärna äver tangentbordet och ner under datorn och bort till buren. Gjorde d nu nyss bara för att jag tänkte d :/. Finns det nåt bra sätt att få dom att sitta stilla ? förutom att mata dom för dom äter upp det så himla fort. dom är duktiga redan nu på att sitta på axeln men i knäet och händerna skenar dom bara omkring :P tacksam för lite tips!

En rolig sak är även att han nyss höll på att trilla ner och då pep han efter att jag skulle fånga han :P gulligt ^^.

Kleverin
0

Det enda som har fått mina råttor att var still är åldern… Det första året har de varit överallt, förutom om man promenerar med dem på axeln för då är det så spännande att bara sitta där och titta. när de blir lite äldre brukar de (inte alla..) uppskatta att bli kelade med och kan sitta en lång stund och bara gosa. men alla är individer. finns säkert någon unge där ute som bara ääääälskar att bli klappad och gärna sitter still i en timme.. *ler*

izze
0

har en som är väldigt blyg / rädd, men jag har satt han på axeln nu där han springer fram och tillbaka mellan höger och vänster o kikar. Tips på saker som kan vänja dom vid mig?.

Ladyinred
0

Vem e det som är rädd? Tyvär så plockade jag inte med dem den sista veckan då jag var förkyld men de kan ju inte blivit förvildade på den tiden tycker man…

izze
0

vite med dumbo öron e lite skrajsen :P. Men alla kommer o slickar på mina fingrar när jag busar med dom i buren :P. Men utanför e dom rätt skrajsa allihop fast lite värre på honom :)

Ladyinred
0

Ja han va den som var mest försiktig hos mig med. Han tog lite längre tid på sig att komma fram…

izze
0

Hehe, idag var dom lite tuffare dom 2 svarta och grå klättrade frivilligt upp på handen och ut :P. Men busa o sova är deras favorit syssla för tillfället :P.

Ladyinred
0

Nä va kul. Och de e extremt pussiga