Lösa på natten
Hejsan! Nu inatt tänkte jag att testa att ha våra pojkar lösa i mitt rum, får se om man vaknar med en råtta i ansiktet :) hur går det för er som har pälsklingarna lösa på natten?
hell is empty. All the demons are here
Hur gick det? 😃 Vaknade du upp med en råtta i ansiktet? 😛
Coolt att kunna ha dem lösa på natten. När jag får hem mina pojkar måste jag testa det någon gång! 😃
Jadu, fick "jaga" dem haha mitt i natten :) dem tyckte nog att det va ganska kul att springa runt på matte när hon sover :D
#2 Hahah! Då kan du inte fått mycket sömn haha! 🤪
Haha jag försökte också det, men fick stoppa in dom mitt i natten eftersom jag blev osäker om dom skulle springa uppe på tvbänken och sånt. :p
Instagram (storyof.cinnamon). ✍️
Ja så mycket sömn blev det inte hah! :)
Har haft mina lösa under natten ett antal gånger, Sid brukar väcka mig genom att pussas på munnen. 😉
Men visst använder dem mitt ansikte som klätterställning..
Nu får dem inte vara ute på nätterna längre då jag fick reda på att jag är allergisk mot dem. Onödigt att ha dem klättrandes i ansiktet då.. De får vara ute och härja på dagen istället!
Mina får vara lösa från när jag vaknar tills jag ska sova :)
Jag undrar en sak ifall jag skulle släppa ut mina blivande råttor. Är inte ni rädda att dem ska bita sönder kablar? Hade ökenråtor förut, alltså gerbiler och när dem rymde hade dem bitit sönder allt i mitt rum haha! Det blev rätt så dyrt med nya högtalare mm. 😛
Undrar samma, biter dom inte sönder mycket? Dom kan ju bli grillade om dom biter av en el-kabel…
råttsäkra rummet! ^^
Ja precis, rättsläkare rummet! Lägg alla saker ni är rädda om någonstans dem inte når också ;)
Jag hade ju en råtta som kom och sov med mig om nätterna la sig alltid brevid mig och sov, eller i tröjan^^ as mysigt!
Man bör vara försiktig med att ha råttungar lösa i sängen nattetid då det finns risk att man kan "ligga ihjäl" dom.
Har själv varit nära att göra just det.
Ja jo, det är ju klart, men då måste jag ta ut nästan allt haha och det funkar ju inte. Mina gerbiler bet sönder min säng, är inte det något som ni oroar er för? :)
Jag lägger alla sladdar på bordet där dem inte kommer åt om dem ska va ensamma i rummet bara, våra biter inte så mycket på saker :)
#15 Okej vad bra! 🙂
Att ni vågar ha dem i sängen när ni sover! Jag sover jättetungt och rör mig väldigt mycket = skulle mosa dem. ☺️
Jag är väldigt lättväckt så vaknar så fort jag hör det minsta lilla, men det är inte skönt att ha dem i sängen när man sover, mina tar för mycket plats i min lilla säng :)
Känns lite vanskligt. Önskar jag vågade ha mina lösa lite mer, nu får dom hålla sig till soffan när vi finns i närheten. Skulle jag släppa lös dom finns det ju hur mycket som helst som dom skulle kunna skada sig på/ta sönder. Lite trist…
brukar vara duktig på att vara still då jag sover så :p