Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 634 ggr
Blodfot
0

hur tar ni ut tottisarna?

Hej, funderar på hur ni tar ut råttorna utan att vara rädda att de skadas eller så?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Zakaraa
0

Menar du hur vi lyfter råttorna eller vad menar du med Ta ut?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Blodfot
0

ut i naturen, sorry om jag var otydlig.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Zakaraa
1

När mina råttor får besöka bakgården så är det via transportbur :P

fridanordqvist
4

Mina ska få komma ut i trädgården till sommarn då det blir varmt, tänkte då ha selar på dom, samt myycket uppsikt för rovfåglar som syns här då o då
funderar ev på att ta av gallret på den mindre buren och ta ut, ställa direkt på gräsmattan, men med uppsikt där också såklart, så dom inte tar sig ut ^^
O så halva buren i skuggan, o maaassa vatten :3

[kerstinthemilklover]
7

Mina brukade få härja fritt i blåbärsriset medans jag fikade i närheten. Det är hyffsat vindstilla i riset och mina råttor burkar uppföra sig som vallhundar, så de går lösa och håller koll på mig.
Självklart höll jag uppsikt efter rovdjur, men oddsen att jag skulle märka av djuren innan råttorna hört och kommit tillbaka till mig känns som noll.
Men som sagt, det gäller att man känner sina djur först.

zickan
2

Mina följe med ut när det är sommar och varmt. Antingen till balkongen som är säkrad från rymmningar eller ut på gräset, längre iväg. Men då kör jag råttsele som jag gör själv. Säljer även en del ihop med sorkland. De tas ut genom transportbur, min axel/famn, fritt i anpassad handväska/ryggsäck

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

emeliebjormo
0

Jag gör en tass här för att följa. Tänkte ta med mina grabbar ut till sommaren, och vill också veta hur man kan göra. :) När är det tillräckligt varmt att ha med dom? Är det ok att ha med dom "på stan" i en sele om man bor nära? Och låta dom sitta på axeln med möjlighet att krypa ner i en väska, luva, innanför tröjan?

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

Zakaraa
0

#7 Du kan ta dina djur vart du vill så länge det inte är djurförbud.

fridanordqvist
0

#7, säger som #8, men tänk på att folk kan ha råttfobi osv, så du är försiktig :)

lekandur
1

Man kan ha hundfobi också, tycker inte att man ska hyssa och gömma sina djur om man vill ta ut dem :)

Where you invest your love
you invest your life 

fridanordqvist
1

#10 självklart ska hon inte undvika att ta med råttorna pga att det kan va folk som har fobi, bara komma ihåg det o ha respekt för eventulla rädda människor, precis som när man har en hund  eller katt eller vad man nu tar ut för djur ^^

emeliebjormo
0

Okej. :) men när är det varmt nog att börja ta ut dom? (Förlåt TS att jag kapar din tråd)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

Zakaraa
0

#12 När du kan gå barfota på gräset utan att du tycker det är kallt då anser jag att det är OK ;) (och det ska vara så vindstilla som möjligt)