Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 467 ggr
animaux
0

Resa utan råttor?

Idag har jag ÄNTLIGEN lyckats övertala mina föräldrar att skaffa två eller tre små råttor. Jag har läst på i flera år (till och med skrivit ett par uppsatser på omkr 15 sidor 😃), och vet allt om dem. De har gått med på att skaffa dem när jag fyller sexton, om jag betalar allt själv och har hand om dem utan deras hjälp. Och det vet jag att jag klarar av. Men sedan så nämnde de även att jag, varje gång vi ska resa utomlands, måste hitta någon som tar hand om dem. Och det hade jag helt glömt bort! Det är där frågan kommer in i bilden – självklart har jag grannar som kan ge dem mat och nytt vatten varje dag när vi är borta, men de behöver ju också vara ute ut buren en längre tid per dag. Den tiden tror jag inte att mina grannar har! Hur gör jag då? (PS: jag antar att pensionat fungerar, men brukar inte det vara dyrt?)

Zolah
0

Priser brukar variera? dock så skulle jag personligen kolla om jag har nån rått-gosig kompis som kan hjälpa till :)

animaux
2

#1 Ja… det är ju förstås sant. Och en djurfanatiker till kompis har jag, att jag inte tänkte på det 😉 Tack!

Zolah
1

alltid lättare att lita på en kompis än en främling :) det är iafl så jag tänker.

animaux
0

Yes (:

Apootie
0

Beror väl på hur länge ni är borta med. I krisfall kan de klara sig, om det är en stor bur och så… Självklart vore det ultimata att de fick komma ut, men är ni borta ca en vecka eller så ska de nog klara sig.

Dramatik
2

Om man köper råttor av uppfödare kan det hända att de går med på att passa dem om man ska bort en längre tid :) Men då får man ju lämna dem hos den uppfödaren isf :) Det är inte alla som går med på det, men vissa gör och fråga kostar inget :)