Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 575 ggr
EmelieSaraViola
1

Stronghold farligt

Fick precis två doser stronghold till mina råttor som jag ska ge själv. Det var tydligen farligt för dem att få i sig det och ska hållas särade på under tiden de har det i pälsen. 

Har era mått dåligt av det någon gång? 

Fridborg
1

Håll de särade ungefär en timme eller tills det torkar, det är inga problem. Se till under tiden att hen inte tvättar sig på stället du har hällt det.

Mitt ex till klumpeduns råkade klämma för hårt och fick en hel pipett över ryggen på en av våra honor som resulterade i att hon fick en stor kal fläck där, så var försiktig när du doserar.

VStromberg
0

Jag har aldrig hållit isär råttor eller möss efter de har fått Stronghold, och jag har behandlat ungefär 250 djur var tredje månad utan några problem.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Zolah
1

Jag har fått som råd att ha dom isär 30min plus för att dom inte ska tvätta bort det man behandlat med

Tsunamis
1

Det torkar på 10 minuter. Vill du vara noga så sätt dem i var sin transportlåda tills det torkat, se till att inte ha bomaterial de kan gnugga av sig på bara.

MvH  Tsunamis

zickan
2

Aldrig hållit isär, aldrig haft problem med sviter efter stronghold på varken råttor, råttungar, möss, unga möss, sjusovare, igelkott, iller.

Stronghold skall kunna övermedicnieras med 8-10? gånger utan att djuren tar skada. Ende jag någonsin haft väldigt sällan efter stronghold är lite kal fläck där de aplicerats en droppe.

Ende jag haft problem med är allt annat. Allergisk reaktion från både ivomec som frontline. Svullnader, andnöd, död av frontline.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.